Internetes költségszámító programokkal segíti a fogyasztókat a PSZÁF
A PSZÁF közleménye szerint a felügyelet internetes fogyasztóvédelmi oldalán (www.pszaf.hu) tájékoztató anyagok találhatóak a pénzügyi termékek, szolgáltatások kockázatairól, ismérveiről és az egyes termékekhez kapcsolódó alapvető tudnivalókról. Az internetes oldalon rendelkezésre áll mintegy 30 lakossági, pénzügyi terméktípus összehasonlító táblázata is.
A fogyasztók pénzügyi döntéseit segítik a különböző alkalmazások: így a hitelkalkulátor, a háztartási költségszámító, és a lakossági bankszámla költségszámító program.
Várhatóan jövő év márciusától elérhető lesz a felügyelet honlapján a pénzügyi vállalkozások, júliustól pedig a hitelintézetek hitel- és lízing-összehasonlító programja. Az erre vonatkozó információkat a pénzügyi intézményeknek az eddigi önkéntes adatszolgáltatás helyett pénzügyminisztériumi rendelet alapján kell benyújtaniuk.
Az ügyfelek kereshető és szűrhető módon ismerhetik majd meg a piacon kínált lakossági hitel- és lízingtermékeket, illetve azt, hogy azok milyen alapvető feltételekkel és áron érhetőek el. A programmal érintett termékskála magába foglalja a fogyasztási hiteleket, hitelkártyákat, illetve lakás- és gépjármű-hiteleket, valamint a lakáslízing termékeket.
Ez év november 1-jétől Európában megváltozott a pénzforgalmi szabályozás. Erről és az egységes euró fizetési övezetről számol be a "Szánjon egy percet a SEPA-ra" (SEPA = Egységes Európai Fizetési Övezet) című ingyenes kiadvány. A tájékoztató több mint 100 000
példányban jelent meg, és december 10-től érhető el a lakossági nagybankok ügyfélszolgálatain.
A pénzügyi felügyelet nemrég jelentette meg a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról szóló információs füzetét "Szánjon egy percet a kgfb-re" címmel. Ez a kiadvány 100 000 példányban a nagyobb biztosító társaságok ügyfélszolgálatán, egyes lízingcégeknél, illetve egyes benzinkutaknál is elérhető.
A PSZÁF nemrég közleményben szólította fel a hitelintézeteket és a pénzkölcsönt, áruhitelt nyújtó pénzügyi vállalkozásokat, hogy a karácsony előtti időszakban a felelős hitelezés elvének maradéktalan megtartásával, és az ügyfelek fizetőképességének fokozott szem előtt tartásával járjanak el.
A felügyelet az idén is kiemelt figyelemmel kíséri az intézmények hirdetési tevékenységét (reklámokat, honlapokat, szóróanyagokat), és ha szükséges, fogyasztóvédelmi hatáskörében is fellép. Erre az idén eddig nem volt szükség, a szolgáltatók érezhetően visszafogottan és a jogszabályoknak megfelelően végzik tevékenységüket.
A felügyelet pályázati kiírással különböző átfogó programokat támogat és finanszíroz, amelyek gyakorlati eredményeket hoznak a pénzügyi ismeretek fejlesztésében, terjesztésében, valamint felhasználhatóak az iskolai és felnőttoktatásban is. Ilyenek például
az internetes "Megtakarítási iskola" program, a középiskolás tanulók internetbanki ismereteinek bővítését célzó program, vagy az ország 250 középiskolai pedagógusa részére elkészített pénzügyi képzési program.
Kapcsolódó cikkek
- Hitel- és lízingválasztó program indult a PSZÁF honlapján
- A PSZÁF felfüggesztette az Externetre adott vételi ajánlat elbírálását
- Új honlapra írt ki közbeszerzést a PSZÁF
- Hungary Hyip: újabb felügyeleti figyelmeztetés
- PSZÁF: Hatmillió forintos bírság a Magyar Telekomnak
- PSZÁF - 2,5 millió forint bírság az econet.hu-nak
- Az econet.hu Rt. közleménye könyvvizsgálatával kapcsolatban
- Az econet.hu bírósági kereset nyújtott be a PSZÁF határozata ellen
- Informatikai vizsgálatok pénzügyi szervezeteknél
- Konferencia az elektronikus kormányzásról ÁSZ, APEH, PSZÁF
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Nagy rekesznyílású és nagy látószögű zoomos Sony objektív
A Sony örömmel jelenti be a full-frame α (Alpha) E-bajonettes objektívek legújabb tagját. Az FE 16-25mm F2.8 G egy nagy rekesznyílású, nagylátószögű zoomobjektív, amely a 16 mm és 25 mm közötti teljes zoomtartományban F2.8 maximális rekesznyílást tart fenn, és kompakt, könnyű kialakításának köszönhetően a kiváló képminőséget nagyszerű hordozhatósággal kombinálja.