Őrzi két számjegyű piaci részesedését a Toshiba
Hozzátette, tavaly a magyar piacon 405 ezer hordozható gépet adtak el összesen, ennek 10 százalékát a Toshiba.
Aláhúzta, a kétszámjegyű részesedést úgy érték el, hogy a vállalat nem az olcsóbb, inkább csak internetezésre alkalmas netbookokra eladásra koncentrált, hanem a drágább hordozható eszközökre.
A vezető pénzügyi adatokat anyavállalati előírásokra hivatkozva nem közölt, ám a piac nagyságát mutatja, hogy a hordozható gépek átlagára bruttó 120 ezer forint körüli.
Szabó Tamás elmondta, tavaly mintegy 10 százalékkal esett vissza a darabszámot tekintve a hordozható gépek piaca, hiszen 2008-ban 450 ezer ilyen számítógép talált gazdára. Úgy vélte, az idén stabilizálódik a piac, majd 2010 végén már növekedésnek indul. A Toshiba mindezt új gépek forgalmazásával, így például érintőképernyős eszközök piacra dobásával szeretné kihasználni.
Kapcsolódó cikkek
- 1 terás laptop HDD a Toshibától
- Satellite U500-1EX: Toshiba notesz érintőképernyővel
- Felszámolja LCD üzletágát a Toshiba?
- Új Toshiba Sattelite L noteszgépek
- Tíz százalékos részt akar a Samsung a hordozható gépek piacán
- Kicsi és karcsú, mégis erős: Toshiba T110
- Toshiba Qosmio noteszgép új Core i5 és i3 processzorokkal
- Toshiba noteszgépek új Intel mobilprocesszorokkal a CES 2010 vásáron
- Toshiba NB300 - netbook akár 11 órás üzemidővel
- Csak a notebook iránt nőtt kereslet az IT-piacon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.