Növekedést vár a GTS Datanet a távközlési piacon

MTI Sajtóadatbank, 2010. január 5. 10:31

Az internetes és távközlési szolgáltatásokat nyújtó GTS-Datanet Kft. 2010-ben a vezetékes távközlési piac növekedését kismértékben meghaladó, 2 százalékos árbevétel-növekedést tervez, aminek alapját a GTS csoport új stratégiája képezi: a korábbinál nagyobb hangsúlyt fektetnek az üzleti, közép- és nagyvállalati, valamint nagykereskedelmi ügyfelek kiszolgálására a magyar piacon és a közép-európai régióban.

A stratégiai cél elérése érdekében a csoport elindította régiós Ethernet projektjét is, amelynek lényege, hogy a beruházás során egységessé teszik és fejlesztik a mintegy 17 ezer kilométer kiterjedésű, Csehországot, Szlovákiát, Lengyelországot, Magyarországot és Romániát lefedő optikai hálózatot.

A társaság tavaly az első félévben 27 millió euró, mintegy 7,8 milliárd forint árbevételt ért el, míg kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 5 millió eurót, 1,5 milliárd forintot tett ki. A cég beruházásokra 1 millió eurót, 0,3 milliárd forintot költött az első hat hónapban.

A társaságnak 2008 első félévében az árbevétele 7,6 milliárd forintot ért el, az EBITDA-ja pedig 1,1 milliárd forintot tett ki, az egész évben a bevétele 15,5 milliárd forint, az eredménye pedig 2,14 milliárd forint volt.

A GTS-Datanet 2008-ban 1,41 milliárd forintot fordított beruházásokra, és ugyanennyit tervez költeni fejlesztésre 2009-ben és 2010-ben is.

A társaság közlése szerint a magyar távközlési piac 2009-ben enyhén, mindössze 1-2 százalékkal csökkent 2008-hoz képest. Az ügyfelek a korábbinál sokkal nagyobb hangsúlyt fektettek a költséghatékonyságra, ami a már meglévő szerződések újratárgyalását, bizonyos esetekben a szerződési feltételek módosítását jelentette.

A hagyományos vezetékes telefonszolgáltatások előfizetői köre évek óta folyamatosan zsugorodik. Ez a trend tavaly is folytatódott, bár elsősorban a lakossági előfizetők körében: a cégek többsége továbbra is ragaszkodik a vezetékes telefonhoz, mivel az üzletmenethez alapvető fontosságú szolgáltatásnak tekinti. Ebben a szegmensben is megfigyelhető azonban, hogy a vezetékes hangforgalom csökkenésével párhuzamosan folyamatosan nő az internet, IP alapú hangszolgáltatások népszerűsége.

A magyar internet piac szintén átalakulás előtt áll: az ADSL-piac 2004 óta tartó töretlen fejlődése megtorpant, ami elsősorban a mobilinternet rohamos térnyerésének, valamint az erős kábeles konkurenciának köszönhető.

A GTS Datanet várakozása szerint az ADSL piacnak az idén átmeneti lendületet adhat az internetes tevé, az IPTV szolgáltatás értékesítése, de az ADSL szolgáltatás 2004 és 2008 közötti aranykora már nem tér vissza. Már csak azért sem, mert pár éven belül már az optikai hálózaton keresztül biztosított vezetékes internet számít majd a legmodernebb, legnépszerűbb megoldásnak. Mivel ez utóbbi gyakorlatilag korlátlan sávszélességet képes biztosítani, így a kábeles internetnek komoly kihívója lesz.

Tavaly az üzleti adatszolgáltatások piaca a vezetékes hang- és internetpiachoz hasonlóan stagnált, és szintén átalakulóban van. A telephelyek közötti adatáramlás biztosításában valamelyest csökkent a bérelt vonali megoldások aránya, növekedett viszont az IP VPN
(Virtual Private Network) technológia szerepe. Az IP VPN szolgáltatások igénybe vétele jelenleg elsősorban a nagyvállalatokra jellemző, de a cég várakozása szerint a következő években egyre több közepes vállalkozás is áttér majd erre a költséghatékony, mégis nagy biztonságot garantáló megoldásra.

A társaságnak 47.000 ügyfelek van, ezek közül mintegy 40 000 szélessávú előfizető. A szélessávú előfizetők nagyjából 75 százaléka lakossági, 25 százaléka üzleti ügyfél.

Kulcsszavak: GTS Datanet +céginfo

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei

Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.

2024. március 27. 15:08

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05