A közepes méretű vállalatok az adatközpontok éllovasai

forrás Prim Online, 2010. január 15. 09:01

Az adatközpontok összetettsége, a nagyszámú alkalmazások és a katasztrófa utáni helyreállítási terv jelentik a legfőbb kihívást a 2010-es esztendőben - derül ki a Symantec tanulmányából.

A Symantec közzé tette az adatközpontok helyzetéről szóló 2010. évi tanulmányának megállapításait. A kutatás 2009 novemberében 26 ország 1780 adatközpont-vezetője részvételével készült. Az idén már harmadik éve megjelentetett felmérés rávilágít, hogy a közepes méretű vállalatok (2000 és 9999 közötti alkalmazotti létszám esetén) a kis- és nagyvállalatoknál jóval szívesebben kezdeményeznek, amikor az új technológiák alkalmazására kerül sor.

A tanulmányból kiderül, hogy a közepes méretű vállalkozások átlagosan 11-17 százalékkal szívesebben vetik be az informatikai költségek csökkentésére és a növekvő kihívások hatékonyabb kezelésére a különböző IT megoldásokat, például a cloud-computing-ot, az egyszeresítését, a többszörözést, a szerver-virtualizációt vagy éppen a folyamatos, valós idejű biztonsági mentést.

Figyelemreméltó, hogy a közepes méretű szervezetek adatközpontjai nagyobb aktivitást mutatnak és egyre több informatikai vezető - az összes megkérdezett fele- jósolja az adatközpontok jelentős átalakulását illetve az új alkalmazások rohamos elterjedését 2010-ben.

A közepes méretű vállalatok a személyzetre és annak képzésére is nagyobb hangsúlyt fordítanak, mint kisebb illetve nagyobb társaik. Megdöbbentő, hogy a válaszadó cégek felénél a szakemberhiány mekkora problémát jelent. Az alkalmazottak felvételével kapcsolatban a legnagyobb gondot a pénzforrások és a képzett pályázók megtalálása jelenti. A vállalatok hetvenhat százalékánál az idén ugyanannyi vagy több a betöltetlen állás.

Az egyik legnagyobb fejtörést az egyre bonyolultabb kezelhetőség és a szaporodó alkalmazások jelentik. Az összes vállalat egyharmada szerint a túl sok alkalmazás gátolja az alkalmazottak termelékenységét. A megkérdezettek fele találja úgy, hogy nehéz és költséges dolog megfelelni a szolgáltatási szint megállapodásoknak (SLA). A szervezetek 71 százalékánál tervezik az adatok folyamatos növekedése miatt az adatredukáló módszerek, például az egyszeresítés bevezetését.

Továbbra is van még mit javítani a katasztrófa utáni helyreállításon – derül ki a Symantec-tanulmányból. A katasztrófa utáni helyreállítási tervek egyharmada dokumentálatlan, vagy még finomítani kell rajta, esetleg hiányoznak belőlük az olyan fontos informatikai összetevők, mint a cloud-computing, a távoli hozzáférés vagy a virtuális szerverekre vonatkozó konkrét részletek. További probléma, hogy a vállalatok közel egyharmada az elmúlt 12 hónap során nem tesztelte a katasztrófa utáni helyreállítás tervét.

A virtualizálást megelőzve a biztonságot, a mentés és helyreállítást, valamint az adatok állandó védelmét tartják fontosnak 2010-ben a válaszadók. A vállalatok nyolcvanhárom százaléka minősítette a védelmet meglehetősen vagy rendkívül fontosnak. Hetvenkilenc százalékuk szerint a mentés és a helyreállítás meglehetősen vagy rendkívül fontos, és 76 százalékuk tartja az adatok folyamatos védelmét az egyik prioritásnak.

A virtuális gépek védelme továbbra is nagy figyelmet kap. A cégek 82 százaléka mérlegeli a virtuális technológiák bevezetését 2010-ben. A válaszadók a virtuális gépek lemezképéből történő részlet-helyreállítást tartja a legösszetettebb feladatnak.

Executive quote


A kutatásban résztvevő magyar vállalatok nagyon óvatosan állnak az adatközpontok kérdéséhez. 60 százalékuk szerint a humánerőforrás fontos szerepet játszik majd a 2010-es évben és a legtöbben (80 százalék) egyetértettek abban, hogy idén csak apró módosításokat szeretnének eszközölni adatközpontjaikban. Jóllehet, a válaszadók csaknem fele tervezi, hogy a cloud computing-ot beépíti a stratégiai tervek közé, általánosságban mégis inkább a költégek optimalizálása és a meglévő infrastruktúra működtetéséhez szükséges személyzet megtartása lesz a legfontosabb célkitűzés 2010-ben.

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05