Egy román lap szerint a Magyar Telekom a Siveco iránt érdeklődik
A Magyar Telekom tárgyalásokat folytat a Siveco nevű román IT-cég megvásárlásáról - írta márciusi számában piaci forrásokra hivatkozva a The Diplomat nevű bukaresti magazin, a hírt ugyanakkor cáfolták a lapnak a román cég képviselői.
Az angol nyelvű havilap márciusi elektronikus kiadásában elemzést közöl a romániai IT-piacról, és megemlíti piaci hírekre hivatkozva, hogy a román szoftverfejlesztő Sivecot megvásárolná a Magyar Telekom.
Anca Crahmaliuc, a román cég marketing és kommunikációs igazgatója azonban cáfolta, hogy az üzlet szóba került volna - írja a The Diplomat. A lapnak arra a kérdésére, hogy más céggel folytattak-e tárgyalásokat a román vállalat eladásáról, Crahmaliuc azt felelte: nem rendelkezik ilyen információkkal.
A Sivecónak 2009-ben 49 millió euró bevétele volt, 2010-ben a vállalat vezetősége az üzleti forgalom 25 százalékos növekedésére számít. A Sivecót 1992-ben alapították román tulajdonosok, 2003-ban a holland Siveco Netherlands vette meg a vállalat részvényeinek
többségét, és most a romániai szoftverpaic egyik legnagyobb szereplője.
A Magyar Telekom kommunikációs igazgatósága hétfőn az MTI-vel azt közölte, hogy a Magyar Telekom stratégiai célkitűzései között szerepel, hogy többek között további értéknövelő akvizíciókkal ragadják meg a növekedési lehetőségeket. Ennek érdekében a cég
minden vonzó expanziós lehetőséget megvizsgál. Hozzáfűzik: ha konkrét akvizíciós lépésről döntés születik, arról a Magyar Telekom tájékoztatást ad.
A Magyar Telekom Nyrt. 77,6 milliárd forint nettó eredményt ért el 2009-ben, amely az előző évinél 16,5 százalékkal kisebb. A konszolidált, nem auditált, a nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) szerinti eredménykimutatás alapján számított éves eredmény mintegy 10 milliárd forinttal nőtt az első háromnegyed évhez képest, amely valamivel kevesebb volt az elemzői várakozásoknál.
Christopher Mattheisen, a cég vezérigazgatója múlt héten egy konferencián közölte: a Magyar Telekom Nyrt. kész belföldi akvizíciókra, amelyek során kábeltelevíziós vállalkozások és kis információtechnológiai cégek jöhetnek számításba.
Kapcsolódó cikkek
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Átalakítja szervezetét a Magyar Telekom, távozik Winkler
- A Magyar Telekom száz százalékos tulajdonába került az EPT
- A Magyar Telekom 74 forint osztalékot fizet
- Az MTelekom az eredménytartalékot is igénybe veszi az osztalékhoz
- Legjobb társaságirányítás díj a Magyar Telekomnak
- Belép a villamosenergia- és földgázpiacra a Magyar Telekom
- A Magyar Telekom lezárja a vitatott 2007. üzleti évét is
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.