Viszlát Pannon, helló Telenor
A Pannonban a vállalat 1994-es alapításakor Pannon GSM néven kezdte meg hazai pályafutását a tulajdonos természetesen már akkor is a Telenor volt. Az időközben Pannon névre váltó vállalat újabb márkaformálásként hamarosan felveszi a Telenor nevet. Ezzel összhangban a Telenor bejelenti a Digitális Magyarország koncepció iránti elkötelezettségét, amely gazdasági és társadalmi téren is segít kiaknázni a mobilinternetes kommunikációban rejlő lehetőségeket.
Egy a Telenor által ma közzétett felmérés eredményei szerint az internet jövőbeni terjedése számottevően növelheti a GDP-t, mintegy 88 ezer új munkahelyet teremt a hagyományos és új, kreatív iparágakban, és akár 44 ezer új vállalkozás elindításához is vezethet a 2020-ig tartó időszakban. A Boston Consulting Group által készített felmérés azt prognosztizálja, hogy az internetezés nagyrészt a mobil szélessávú technológiának köszönhető terjedése nyomán 2020-ra mintegy 5,7 millió előfizető, azaz a háztartások 91 és a cégek 96 százaléka rendelkezik majd internet-hozzáféréssel, amelyek 54 százaléka vezeték nélküli technológia lesz majd. Ez tekintélyes, mintegy 805 milliárd forintos többlet adóbevételt hozhat a költségvetés számára, valamint elvben jelentősen emelheti a szociális, oktatási és egészségügyi szolgáltatások színvonalát, továbbá a hátrányos helyzetű csoportok és a vidéki területeken élők számára is elérhetővé teszi az internetet.
A Digitális Magyarország kezdeményezés megvalósításába bevont szakmai partnerek többek között: a Microsoft, az IBM, az SAP Hungary, a HP, a Promedcom és az Omron Healthcare Magyarország, az Alcatel Lucent Hungary, a MOHAnet, a CompuGroup CEE GmbH, a MultiAlarm, a Szegedi Tudományegyetem, a Pannon Egyetem Informatikai Kara, az Óbudai Egyetem, a Corvinus Egyetem, a Nokia Siemens Networks, az Ericsson, a Huawei, a Cisco, a ZTE, az NSN, a NEC, a Dell, a Lenovo, az Acer, a HTC, a RIM, a Wavecom és a Cinterion. A projekt arra keres választ, miként segítheti elő a mobil szélessávú internet a mobil munkavégzés, a szállítmányozás és a logisztika, az élelmiszeripar és a mezőgazdaság, a közszolgáltatások (pl. az egészségügy és az oktatás) fejlődését, valamint a társadalmi esélyegyenlőség és a közbiztonság javítását. Ennek érdekében 16 kísérleti projekt indul különböző magyarországi településeken. Ezzel kapcsolatban a Telenor később közöl részleteket, valamint a cég szeretné elérni, hogy Magyarország lakosságának többsége hozzáférhessen mobil szélessávhoz 2013-ra, és hogy 2020-ra általánosan elérhetővé váljon a mobil szélessáv.
A Telenor Csoport nemzetközi szinten nyújt távközlési, adat- és médiakommunikációs szolgáltatásokat. Skandinávia, Kelet-Közép-Európa és Ázsia 13 piacán rendelkezik mobil érdekeltséggel. A norvégiai központú Telenor a világ egyik legnagyobb mobilszolgáltatója – 174 millió mobil előfizetővel (2009. IV. negyedév), 107 milliárd norvég korona éves árbevétellel (2009) és több mint 40 ezer alkalmazottal (mindhárom adatba beleértve a Kyivstar számait).
Kapcsolódó cikkek
- Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
- 36 százalékkal csökkent a Telenor profitja
- Márciusban is csökkent az aktív mobilelőfizetők száma
- A Pannon bázisállomás-pályázatának második üteme
- Sigvart Voss Eriksen a Pannon új CMO-ja
- Távozik a Pannon CMO-ja
- Népszabadság: a Pannon leállítja a MobilTV-t
- Önálló mobilmárkaként jelenik meg a djuice
- Visszafejlesztik infrastruktúrájukat a mobilszolgáltatók?
- 19 tonna e-hulladékot gyűjtött a Pannon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.