Megújuló energiákra épül az Alcatel-Lucent nyertes pályázata

Kovács Attila, 2010. március 28. 16:53

Az Alcatel-Lucent bejelentette, hogy Alternatív energiaprogram a Globális Zöld Távközlésért elnevezésű programját győztesként hirdették ki az Európai Bizottság fenntartható energiával foglalkozó 2010. évi európai versenyén Az Alcatel-Lucent a „Piaci átalakulás – Önkéntes elkötelezettség”  kategóriában nyerte el az elismerést.

Az Alcatel-Lucent pályázata a cég vezeték nélküli távközlési bázisállomások fejlesztésére és kiépítésére vonatkozó programját vázolta fel, amely alternatív energiaforrásokkal – napenergiával, szélenergiával és üzemanyagcellákkal – működtetett technológiákon alapul. A program célja, hogy a távközlési szolgáltatók vezeték nélküli szolgáltatásai olyan területekre is kiterjeszthetők legyenek, ahol nincs kiépített elektromos vezetékhálózat, és így több mint egymilliárd olyan emberhez is eljussanak a telefonos és szélessávú kommunikációs szolgáltatások, akik számára jelenleg még elérhetetlen a gazdasági és társadalmi fejlődés e létfontosságú eszköze. Ezenkívül a program lehetővé teszi a fejlett régiók szolgáltatóinak, hogy úgy alakítsák át vezeték nélküli bázisállomásaikat, hogy azokban szerepet kapjanak az alternatív energiákhoz kapcsolódó legújabb technikai vívmányok. A program az első valóban ipari méretű, nagy rendszerekben is felhasználható megoldáson dolgozik, amelyben – becslések szerint – több mint 100 ezer olyan mobil bázisállomás lehet érdekelt, amely a 2010–2012 közötti időszakban átállhatna az alternatív energiaforrások használatára, és ezzel összességében mintegy 7 millió tonna CO2-megtakarítást érhetne el.

A program részét képezi az Alcatel-Lucent alternatí energialaboratóriuma és kísérleti állomása is, amely a világ távközlési piacának első ilyen létesítménye. A telekommunikáció és az alternatív energia világának ipari, intézményi és tudományos partnereit foglalkoztató laboratóriumban adottak mindazok a tárgyi feltételek, amelyek alkalmasak a dinamikus alternatív energiapiacon születő megoldások elemzésére, ellenőrzésére és hitelesítésére, valamint annak vizsgálatára, hogy azok mennyire felelnek meg a távközlési ágazat igényeinek. A magas szintű kutatómunkán túlmenően az Alcatel-Lucent többéves ütemtervet dolgoz ki annak érdekében, hogy távközlési ügyfelei közvetlenül megjelenésük után kiaknázhassák a legújabb alternatív energiaellátási megoldásokat, miközben egyúttal új piacot hoz létre az alternatív energiarendszerekkel foglalkozó szállítóknak.

„Az Alcatel-Lucent által kifejlesztett, megújuló energiákra épülő bázisállomások paradigmaváltást hoznak a világ telekommunikációs ágazatában. A globális informatikai vállalatok tevékenysége által érintett felek mindezt a hármas optimalizálásra (triple bottom line) épülő innováció alapjának fogják tekinteni. Az Alcatel-Lucent fenntarthatóság melletti aktív elkötelezettsége olyan megoldáshoz vezetett, amely minden piacon éreztetni fogja hatását a globális kommunikációs és internetes szolgáltatásokhoz való hozzáférés javításával,” – mondta Brad Allen elemző.Hozzátette: „Hiszünk abban, hogy teljes kiépítésük után ezek a bázisállomások a megújuló energiákra épülő alkalmazásokban rejlő lehetőségek közösségi mintái lesznek, amelyek hozzájárulhatnak a fenntartható energiaellátási technológiák további fejlődéséhez.” 
 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09