IDC: a legdinamikusabban fejlődő nyomtatógyártó az OKI

Kovács Attila, 2010. április 27. 15:08

A cég április 27-én, Budapesten tartott sajtótájékoztatóján Érdi-Krausz Gábor ügyvezető igazgató elemezte az OKI Systems (Magyarország) Kft. 2009. évi eredményeit.

Kiemelte: tavaly robbanásszerűen növelték hazai eladásaikat. Az egyes kategóriákban a cég 2009-ben 200-400 százalékkal többet értékesített, mint egy évvel korábban. A lézer- és multifunkciós lézernyomtatók átfogó kategóriájában 2472 darabról 5210-re nőtt az eladás egy év alatt, fekete-fehér lézernyomtatókból 1900-ról 4399-re. Ez a növekedés 2009 negyedik negyedévében még látványosabb, 2285 monokróm lézernyomtatót értékesítettek a 2008-as 569-hez képest. Az IDC hazai piacot értékelő elemzése szerint a színes A3-as nyomtatók területén az OKI 2009-ben 60,3 százalékos részesedésével megszerezte a vezető helyet, míg 2008-ban csak a negyedik helyen állt a minden más kategóriában vezető, a piac 60-70 százalékát birtokló HP-Samsung-Xerox trióhoz képest. Az eladások ilyen arányú növekedése több tényező együttes hatása − indokolta a fellendülést Érdi-Krausz, aki hangsúlyozta, az agresszívabb árképzés és az értékesítési stratégia kisebb változtatásai mellett az eredmények elsősorban az utóbbi idők technológiai innovációinak köszönhetők.

Az OKI nyomtatók az üzemeltetési, azaz a teljes tulajdonlási költség (TCO) tekintetében a legolcsóbbak, számos nyomtatási paraméterében pedig a legjobbak között van − fogalmazott a szakember. A vásárlók kezdik felismerni az általunk kifejlesztett és alkalmazott LED-technológia előnyeit is a hagyományos lézerekhez képest.

Fejlesztések és innovációk. A LED-technológia csak az elmúlt években kezdett népszerűvé válni a világítás és a lapos tévék piacán, elsősorban egyenletes fényük és alacsony fogyasztásuk miatt. A technológiának a nyomtatásban már 20 éves hagyománya van: az ilyen nyomtatók ugyanis – a lézernyomtatókhoz képest – kevesebb mozgó alkatrészt tartalmaznak, ezért hosszabb élettartamúak, és azonos teljesítmény mellett átlag 35 százalékkal kisebbek. Esetükben kizártak a fénytörési, vagy időzítési problémák. A kisebb pontméretnek köszönhetően jobb a nyomtatási minőség, az egyenes papírvezetés révén pedig vastagabb, nehezebb hordozóanyagok használatát is lehetővé teszik. Érdi-Krausz kiemelte: az innovációs hullám még most sem torpant meg. A cég a közeljövőben számos új, energiakímélő és ergonomikus fejlesztéssel jelentkezik. Ezek egyik az ECO módnak nevezett fejlesztés, amelynek lényege, hogy amikor a felhasználó egy vagy kétlapos nyomtatást indít, az intelligens nyomtató automatikusan dönt a nyomtatási sebesség 26-ról 16 lap/percre csökkentéséről. Elsősorban a felhasználói beavatkozások számát csökkentő kényelmi megoldás, de a dobmodulok élettartamának jobb kihasználását is segíti, hogy a cég nyomtatóiban egyetlen fényhenger (dob, drum) egység lesz majd a korábbi, színenkénti megoldás helyett. A színenkénti külön tonerek természetesen továbbra is megmaradtak.

További, elsősorban az ergonómiát szolgáló újítás a nyomtatók lapos, horizontális kialakítása. A felmérések szerint ugyanis az irodákban nem kedvelik a túlságosan robusztus berendezéseket, hiszen a mögötte vagy mellette ülők elszigetelődnek miattuk a többiektől. Erre reagálva az új C300-as és C500-as sorozatú nyomtatók magassága mintegy fele-kétharmada lesz a konkurens gyártók hasonló teljesítményű eszközeinek.

A sajtótájékoztatón továbbiakban elhangzottak közül kiemelhetők még a következők:

1. ez év júniusában jelennek meg Magyarországon az új OKI asztali színes nyomtatók (C300, C500);
2. kb. 1 millárd forintos árbevételt realizált 2009-ben az OKI Kft.;
3. 2009-től hároméves garanciát ad minden készülékére;
4. az OKI Kft. szövetségre lépett Magyarország legnagyobb orvosi szoftvergyártó cégével, az InfoMix Kft-vel;
5. mostantól a Gold Communications az OKI Kft. pr-tanácsadó cége.  

Kulcsszavak: OKI-hu +céginfo

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Facility managementben erősít az ICON

Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.

2024. április 17. 18:09

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi. 

2024. április 17. 14:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09