Invitel: kevés cég él az informatikai kihelyezéssel
A magyar vállalatok és intézmények 11 százaléka szervezi ki informatikai erőforrásait, helyezi el szerverit bérelt adatközpontokban, miközben Európában ez az arány 30 százalék felett van - mondta Zsembery György, az Invitel Zrt. vezérigazgató-helyettese sajtótájékoztatón.
Kifejtette, tudomása szerint Magyarországon csak az Invitel és a Magyar Telekom Nyrt. képes kihelyezett adatközponti szolgáltatásokra, mivel ezek hosting szolgáltatók, és az internetes hálózatot is biztosítani tudják.
A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a cég tavalyi 91,8 milliárd forintos árbevételéből 10 százalék alatti hányadban részesedik a kiszervezési szolgáltatás. Az Invitel mintegy 60 ezer vállalati ügyfeléből mindössze 300 veszi igénybe ezt a szolgáltatást. Az Invitel becslései szerint az adatközponti kihelyezéssel egy adott vállalat az informatikára fordított költségek akár 30 százalékát is megtakaríthatja 4-5 éves időtávon belül.
Az Orange európai felmérése alapján a vállalatok leginkább a kontroll elvesztése, a szolgáltatótól való nagyobb mértékű függés miatt tartanak a kiszervezéstől, illetve amiatt, hogy a várt költségcsökkenés nem valósul meg. A telekommunikációs szolgáltató ugyanakkor úgy becsüli, hogy Európában 3-4 éven belül akár 60 százalékra is emelkedhet a teljes egészében bérleti konstrukcióban tárolt és üzemeltetett szerver-igénybevétel.
Zsembery György elmondta, hogy magyarországi ügyfeleik közül elsősorban nagyvállalatok veszik igénybe az informatikai kihelyezés szolgáltatást, például pénzintézetek. Hozzátette: a tavaly megerősödött költségcsökkentési kényszer miatt a középvállalati szegmensben is bővíteni tudták ügyfeleik számát, a kisvállalatok körében az informatikai cégek érdeklődnek a kihelyezés iránt.
A mintegy 1.400 alkalmazottat foglalkoztató Invitel Zrt. Több mint 850 ezer előfizetővel rendelkezik Magyarországon. A cég 2008-as 97,1 milliárd forintnyi árbevétele tavaly 91,8 milliárd forintra csökkent a gazdasági recesszió hatására.
Az árbevétel csökkenése ellenére a társaság stabilan őrizte eredményességét, tavaly a kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti nyeresége 42,6 milliárd forint volt, míg 2008-ban 42,7 milliárd forintot ért el.
Kapcsolódó cikkek
- A legjobb hazai applikációkat keresi az Invitel
- Innomax 2010: Invitel pályázat innovatív kis- és közép-vállalkozásoknak
- Esély a pályakezdőknek - gyakornoki program a NEXON-nál
- Invi4 szolgáltatáscsomag az Invitelnél
- Invitel: átrendeződik a lakossági távközlési piac
- Kiemelt tanúsítvány az Invitelnek
- A Navigator üzemeltetheti a MÁV-Start Zrt. informatikai rendszerét
- Navigator: az idén már nő az IT-erőforrás-kihelyezési piac
- Mi történt veled, IT-outsourcing?
- Nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.