Megvásárolja az Interware-t a GTS CE
A GTS Central Europe (GTS CE) felvásárolja az Interware-t, ezzel a GTS csoport budapesti szerverközpontjának kapacitása négyszeresére bővül.
Adam Sawicki, a GTS Central Europe vezérigazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: az ügylet a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyásától függ. Az eljárás várhatóan a harmadik negyedév végéig zárul le.
A felek a megállapodás pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra.
Az Interware a magyar alternatív távközlési piac szereplője, amely például szerver-, internet- és vezetékestelefon-szolgáltatásokat kínál elsősorban üzleti ügyfelek számára. A cég két adatközpontot működtet Budapest belvárosában összesen 1075 négyzetméteren, ahol 3300 szervert szolgál ki. A GTS Central Europe a közép-európai régióban nyújt integrált telekommunikációs szolgáltatásokat.
Pauer Pál, a GTS-Datanet Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: a tranzakcióval a társaság piaci részesedése 7,5 százalék lesz a szerver adatközponti piacon.
A terv az, hogy az Interware meglévő területét további 200 négyzetméterrel bővítsék, s ehhez hasonlóan 150 négyzetméterrel növelik a GTS-Datnet budaörsi szerverterületét is. E két fejlesztéssel mintegy 2.000 négyzetméterre nő a szerverterület.
Pauer Pál elmondta: a tavaly 8,5 millió euró bevételt produkáló, 66 munkatársat alkalmazó Interware-t azért vásárolták meg, mert azt szeretnék, ha a GTS csoport a közép-európai üzleti és nagykereskedelmi távközlési piac meghatározó szereplőjévé válna.
Az Interware-t azért adták el, mert a szerverpiacon való fejlődés nagyon tőkeigényes.
Az adatközponti szolgáltatások iránti egyre növekvő igényt látva a GTS csoport 2010 márciusában jelentette be terjeszkedési terveit a közép-európai régióban. A vállalat jelenleg hét adatközpontot működtet Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Magyarországon és Romániában, amelyek összterülete eléri a 6000 négyzetmétert, s több mint 10 000 szerver kiszolgálására alkalmas.
A GTS csoport adatközpont-fejlesztési terveinek következő állomása egy 700 négyzetméteres új prágai adatközpont megnyitása lesz július végén.
A GTS CE árbevétele tavaly elérte a 384,5 millió eurót, míg kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 86 millió euró volt.
Kapcsolódó cikkek
- Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica és a kínai China Unicom
- Lenovo-NEC egyesülés a láthatáron
- Nőtt az AMD profitja a negyedik negyedévben
- A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
- Az Adobe felvásárolta a vezető adatkezelő platformot fejlesztő Demdex vállalatot
- A vártnál gyengébb eredmények a Sony Ericssonnál
- Új leányvállalattal bővíti kínai tevékenységét az Infineon
- Tíz milliárd dollár feletti bevételt vár az eBay
- Új ügyvezető a Ricoh Hungary élén
- A vártnál jobb eredmények az IBM-nél
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.