Invitel: a tudatosabb tévézésben segíthet a digitális adás, illetve az IPTV
Elemző tanulmány értékelési adatait tette közzé az Invitel. Az elemző cégek adatai azt mutatják, hogy mi magyarok túl sokat tévézünk és ez a mozgás, a család, a barátok, végső soron az egészség rovására is megy. Noha a fiatalabb generáció körében csökken a televíziózásra fordított idő, még a 18-29 évesek is napi 3 óránál többet töltenek a képernyő előtt. A digitális adás, a rendkívül gyorsan fejlődő IPTV technológia azonban lehetővé teszi, hogy tudatosabban nézhessünk tv-t. A kizárólag digitálisan elérhető funkciókkal nem kell a műsorhoz igazítani a napi időbeosztást. A visszanézhető adás, vagy az időzíthető felvétel lehetővé teszik, hogy több megszakítással, saját időbeosztásunk szerint, a reklámokat átpörgetve nézzük meg a műsort. De ide tartozik az is, hogy a gyermekeket is jobban védhetjük a számukra káros tartalmaktól különböző „letiltó” funkciók segítségével. Az Invitel úgy látja, a szolgáltatóknak is van felelősségük abban, hogy felhívják a figyelmet a tudatosabb televíziózásra.
Tudatosabb televíziózás és a digitális adás
A tudatos televíziózás néhány évvel ezelőtt annyit jelentett, hogy válogatunk a műsorok között. Ma már ez is többet jelenthet. A digitális adást (egy időben több csatornát is) akár időzítve is felvehetjük. A felvett filmet, vagy műsort bármikor, akár megszakításokkal is megnézhetjük, illetve a reklámokat át is „tekerhetjük. Németországban például lehetőség van a reklámok automatikus kiszűrésére is, így akár 20-30 perccel is kevesebb idő alatt nézhetünk meg egy filmet. Kevesebb idő alatt nézzük meg a műsort, több idő marad gyerekekre, családra, sportra, barátokra. A hazánkban kizárólag az InviTV-n elérhető „tegnap TV”-je funkcióval sok csatornán visszanézhetőek a korábbi műsorok, így nem kell haza sietni akkor sem, ha mindenképpen meg akarunk nézni valamit, de elfelejtettük beállítani a felvételt – egyszerűen kikeressük a műsorújságból és számos adó műsorát megnézhetjük 72 órára visszamenőleg.
Sokszor hajlamosak vagyunk megfeledkezni róla, de a „gyerekzár funkció” is a tudatosabb televíziózásról szól. Bizonyos adókat és a korhatáros filmeket le lehet tiltatni és csak az általunk adott kóddal lehet megnézni a műsort.
IPTV a jövő útja
Az IPTV (internet protocol television) leegyszerűsítve azt jelenti, hogy az adás az internetes technológiát használva, MPEG4 tömörítésben jut el az előfizetőkhöz, de a klasszikus értelemben vett „internethez” semmilyen köze nincs. Az InviTV a telefonvezetéken keresztül érkezik a lakásokba és egy beltéri egység (set top box) alakítja át a jelet TV képernyőre. Ez a technológia alkalmas a digitális televíziózás minden előnyének kihasználására, de jóval több funkcióval is rendelkezik és rendelkezhet majd, mint a kábelen fogható digitális adások.
A nemzetközi trendek azt mutatják, hogy az IPTV lesz a „jövő televíziója”, mert interaktív kommunikációra is alkalmas és a technológia gyorsan és könnyen fejleszthető, jelenleg is ez fejlődik a leggyorsabban.
A kutatási adatok azt mutatják, hogy a különböző számlák befizetése kapcsán a magyarok elsőként az internet előfizetés és az életbiztosítás számláinak befizetését hajlandóak elhalasztani, a televízió előfizetést viszonylag nehezen hagyjuk el, ez a 10-es rangsorban a 7. helyen áll. Az emberek keresik az összekapcsolt szolgáltatásokat is. Ezért több az ún. bundled szolgáltatás a piacon, azaz egy csomagban internet, telefon és TV előfizetés (Invitel Trió), vagy ugyanez kiegészítve mobilinternet szolgáltatással (Invitel Quatro). Ezeket a szolgáltatásokat nemcsak azért szeretik a fogyasztók, mert egy számlát kapnak 3-4 helyett, hanem azért is, mert nagyobb kedvezményekhez jutnak hozzá, ár/érték arányban jobban megéri.
Kapcsolódó cikkek
- A legjobb hazai applikációkat keresi az Invitel
- Novemberben már közel 1,4 millióan televízióztak digitálisan
- Innomax 2010: Invitel pályázat innovatív kis- és közép-vállalkozásoknak
- Digitális lesz a Digi, megegyezett a GVH-val
- Az LG töretlenül hisz a 3D-ben, ezt januárban is megmutatja
- Az HBO-val bővült a MinDig TV kínálata
- Barcelona-Real Madrid 3D-ben a UPC teljes kábelhálózatán
- Nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma szeptemberben
- Tízezer fejlesztő ingyen juthat Google tévéhez
- Augusztusban tovább nőtt a digitálisan televíziózók száma
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bridgestone abroncsokon gurul a Maserati első teljesen elektromos SUV-ja
A prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások terén világszinten vezető Bridgestone-t választotta a Maserati, hogy egyedi 20"-os gumiabroncsokat fejlesszen első teljesen elektromos SUV-ja, a Maserati Grecale Folgore számára.
A Sony 4 győzelmet ünnepel a 2024-es TIPA Awardson
A Sony büszkén jelenti be, hogy a nagyhírű Technical Image Press Association ismét négy TIPA-díjjal ismerte el a Sony teljesítményét és innovációját. Idén a Sony többek között a "LEGJOBB PROFESSZIONÁLISABB HYBRID KAMERA" elismerést kapta az Alpha 9 III és a "LEGJOBB APS-C EXPERT KAMERA" címet az Alpha 6700 számára.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.