Noreg Margaréta: hazai fejlesztésű kártyamenedzser rendszer
Június 24-én sajtótájékoztató keretében mutatta be saját fejlesztésű, Margaréta nevű kártyamenedzser rendszerét a Noreg Kft.. A Margaréta teljes mértékben a hazai piacra optimalizált termék, magyar nyelvű kezelőfelülettel, ami egy ekkora rendszer bevezetésénél igen nagy hangsúlyt kaphat egy hazai vállalat esetében.
A Margaréta a kereskedelmi forgalomban kapható megoldások áránál jelentősen kedvezőbb konstrukcióban kapható, illetve teljes egészében az adott vállalatra szabható, a felmerülő igények alapján. A termék moduláris felépítésű, robosztus, ugyanakkor rugalmas kártyamenedzsment rendszer, amely az intelligens kártya (vagy USB token) teljes életciklusának kezelésére átfogó megoldást nyújt. A kártyák rendszerbe vételétől kezdve a kibocsátáson át, a kártyaprofil kezeléstől a riportok készítéséig a Margaréta minden funkciót biztosít, melyre egy nagyvállalati környezetben – akár több ezer kártya hatékony kezeléséhez – szükség van. Emellett a Noreg Kft. rendszertámogatást is biztosít 5x8 illetve 7x24 órában. A Margaréta szervesen kapcsolódik más PKI rendszerekhez, melynek keretében elvégzi, vagy a CA rendszerrel elvégezteti a kártyához kapcsolódó tanúsítvány menedzsment feladatokat is. Emellett a vállalat már meglévő IDM rendszeréhez is jól illeszthető, ezáltal is támogatva a vállalat‑szintű, egységes jogosultságkezelést.
A Margaréta fő funkciója, hogy a kialakítandó rendszerben használt chipkártyák vagy USB tokenek (adathordozók) - életciklusát lefedje, illetve az adathordozókon tárolt tanúsítványokkal kapcsolatos műveleteket megvalósítsa.
Kőrös Zsolt, a Noreg ügyvezető igazgatója szerint a Margaréta minden olyan közepes, vagy nagyvállalat érdeklődésére számíthat, amelyek már rendelkeznek PKI rendszerrel, például beléptetésre, vagy a munkaállomásuk hozzáféréséhez használják a chipkártyákat. PKI rendszereket alapvetően a fokozott biztonsági igény miatt építenek ki a vállalatok, de éppen emiatt fordulhat elő, hogy ha egy munkatárs otthon felejti, vagy elveszíti a kártyáját, napokra kiesik a munkából, nem fér hozzá azokhoz a rendszerekhez amihez jogosultsága van, vagy éppen be sem jut az épületbe. Az új munkatársak részére is érdemes mielőbb hozzáférést biztosítani. Kártyamenedzsment rendszer nélkül meglehetősen bonyolult művelet, hogy a compliance előírásoknak vagy biztonsági audit követelményeknek eleget téve kiállítsanak számukra egy ideiglenes kártyát, majd a napokkal később pótolt chipkártyát a központból biztonságosan eljuttassák a telephelyre a munkatárs részére, és megfelelően kezeljék a megszűnt ideiglenes kártyát. Minél nagyobb, és minél több telephelyen működik a vállalat, annál nehezebb ezeket a folyamatokat manuálisan felügyelni. A Margaréta kártyamenedzsment rendszerrel azonban az erre jogosult személy perceken belül meg tudja oldani ezt a feladatot, a legszigorúbb irányelvek betartása mellett, mindent részletesen dokumentálva. Bármikor visszakereshető, ki, mikor, és milyen hozzáférést adott vagy vont vissza – ez jelentősen leegyszerűsíti és biztonságossá teszi a kártyák kezelését.
Az informatikai biztonság a válság óta is fejlődő terület, az információvédelemmel foglalkozó Noreg Kft. tapasztalata szerint a legnagyobb hangsúlyt a személyazonosság alapú biztonsági megoldások (IDM) és a logelemző projektekhez kapcsolódó tanácsadás kapták – ezeken a területeken vállalat árbevétele 100 százalékkal nőtt tavaly. A megváltozott gazdasági környezetben a vállalat saját fejlesztésű megoldásaira is nagy hangsúlyt helyez, mivel úgy látják, egyre keresettebbek a rugalmasan testre szabható, könnyen integrálható megoldások, amelyek megfelelő minősítéssel és támogatással rendelkeznek. A Noreg már rendelkezik egy saját fejlesztésű elektronikus aláíró tanúsítvánnyal, a Noreg eSign Toolkit–tel, ami megkapta a Melasz-Ready tanúsítványt, és az idei évben egy új kártyamenedzsment rendszerrel, a Margarétával bővíti portfólióját.
Kapcsolódó cikkek
- A NEXON ügyfeleinél nem probléma a nyugdíjpénztári változások számfejtése
- Microsoft Dynamics CRM Online
- Állami támogatással fejlesztett it-biztonsági megoldást a Noreg
- Orosz rakétacégbe csapódott az SAP
- Közel ezer hazai kkv állt át a rEVOLUTION programok legújabb verzióira
- Amerikai Szövetségi Légügyi Hatóságnál az IFS Applications
- „Just Right IT”portfólió kisvállalatoknak
- Magyar fejlesztésű ajánlórendszer sikere New Yorkban
- Agrár vállalkozásoknak fejleszt informatikai rendszert a Humansoft
- Automatikus Portarendszert fejleszt az Alvicom
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
Innováció a légi szállítmányozásban
A DSV egy hazánkban innovációnak számító, korábban még sosem alkalmazott átvilágítási szolgáltatás elindításával új export légiszállítási lehetőségeknek nyit kaput. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében található raktárukban már 2-8 Celsius-fokos környezetben is átvilágítási szolgáltatás nyújtására lesznek a továbbiakban képesek, ezzel pedig fellendítik a BUD Airport gyógyszerexport tevékenységét. A fejlesztés egy gyógyszeripari üzleti esemény keretein belül debütált 2024. április 23-án, Vecsésen.
Tovább terjeszkedik a belga-magyar logisztikai raktárfejlesztő-vállalat
A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Weerts Logistics Park (WLP) HUR One Kft. közel 55 000 m2 alapterületű logisztikai csarnokot épít Debrecen szomszédságában, Ebesen. A WLP az első külföldi érdekeltséggel is rendelkező beruházó, amelyik előre, megrendelésállománnyal még nem rendelkező, spekulatív módon fejleszt a Hajdú-Bihar-Vármegyei székhely térségében. A kitűnő lokációjú beruházásra a debreceni repülőtér és az épülő BMW gyár közelében kerül sor.
Jön a MI Expo! Kiderül, hogyan formálja át az iparágakat az AI
Vajon lesz értéke az emberi munkának az AI-korszakban? Milyen munkaerőt tud kiváltani az AI már 2024-ben? Hogyan változtatja meg a munkaköröket a technológiai forradalom? Ilyen és efféle kérdéseket fognak körbejárni a MI Expo előadói június 11-én a Lurdy Házban. A rendezvény célja, hogy betekintést engedjen a kkv-k számára az iparágukat érintő legfontosabb változásokba.
Újabb húszezer laptopot szállít a Delta Systems Kft. az iskoláknak
A tavaly őszi szállítás után idén újabb, csaknem 20 ezer laptopot kapnak Békés, Jász-Nagykun-Szolnok, Baranya és Somogy vármegye diákjai a Delta Systems Kft. közreműködésével mintegy 4 milliárd forint értékben. A Klebelsberg Központ nevében eljáró Digitális Kormányzati Ügynökség (DKÜ) a csaknem húszezer darab notebook beszerzésével kapcsolatos közbeszerzés nyerteseként nevezte meg a Delta Systems Kft. vezette konzorciumot, mellyel a négy vármegye tanulói számára biztosítják a digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeit.