Zöldre sikerült a Panasonic tavalyi éve

Kiss Ádám Zoltán, 2010. július 6. 19:00

A termékkínálat, a munkavállalói programok és a gyártás fenntarthatóságának támogatása érdekében a Panasonic teljesíti, sőt felül is múlta az „ökoötletek”-ben megfogalmazott célkitűzéseit.

A Panasonic nem csupán elérte, hanem felül is múlta a 2008. október és 2010. március közötti időszakra kitűzött környezetvédelmi céljait. Úgynevezett „ökoötletei” három fő területre összpontosítottak: a termékekre, az emberekre és a gyártásra. Az ezeken a területeken megfogalmazott célkitűzések megvalósítása hozzájárul ahhoz, hogy 2018-ra a Panasonic a világ első számú „zöld” innovációs vállalatává váljon az elektronikai iparágon belül.

„ökoötletek” a termékekhez:

A Panasonic termékkategóriái közül húsz elérte a legjobb környezetvédelmi teljesítményért járó Kiváló „Zöld Termék” besorolást a vállalaton belül. Ezek között szerepel például a Panasonic SC-PT480 DVD-házimozirendszere, a DMR-EX83 HD DVD-felvevő, az NA-147VB2-es mosógép, és a DMC-FP1/FP2-es digitális fényképezőgép, melyek egyéb jellemzőik mellett alacsony energiafogyasztásuknak köszönhetik minősítésüket.

„ökoötletek” mindenkinek mindenhol:
A Panasonic Europe több mint 40 olyan akciót kezdeményezett, amely a környezetvédelemhez kapcsolódott, és ezekben 3000-nél több alkalmazottja vállalt aktív szerepet. A környezetvédelmi tevékenységekben részt vevők többek között elültettek mintegy 12645 fát, örökbe fogadtak veszélyeztetett állatokat, szponzorálták a Catlin Arctic Survey elnevezésű északi-sarki felmérést, valamint a Panasonic európai irodái révén támogatták a WWF Earth Hour rendezvényét, illetve a sarkkörön túli munkáját.

„ökoötletek” a gyártáshoz:
Európai gyáregységeiben a Panasonic 21,4 ezer tonnával csökkentette CO2-kibocsátását a 2009-es pénzügyi év végére. Ezen a területen 10%-os, azaz 6000 tonnának megfelelő csökkentést tűzött ki célul, de ezt sikerült jóval meghaladni, 34%-os javulást érve el.

A Panasonic Csoport középtávú, hároméves üzleti tervének részét képező új cselekvési terv két további területet von be a vállalat környezetvédelmi politikájába: az életmódot, és az üzleti viselkedésmódot. Az életmóddal kapcsolatos „ökoötletek” középpontjában a fenntartható életvitel kialakítása áll, míg az üzleti szférában az üzleti tevékenységek káros környezeti hatásainak csökkentésén van a hangsúly. Ennek konkrét, kézzel foghatóbb tartalma, példái az év során kerülnek meghatározásra.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei

Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.

2024. március 27. 15:08

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05