Az Apple Sanghajban is megvetette lábát

MTI Sajtóadatbank, 2010. július 12. 08:26

Megnyitotta második nagy bemutató szaküzletét az Apple Kínában; a cég hivatalos sanghaji debütálására ezrek voltak kíváncsiak.

Két évvel a pekingi boltnyitás után a 19 milliós dél-kínai metropolisz is megkapta a maga 1.500 négyzetméteres "Apple store"-ját. A modern putongi (Pudong) városrészben több ezer ember - a világkiállítás népszerű pavilonjai előtti képet idéző - kígyózó sorokban várt a nyitásra. Volt, aki már előző nap a helyszínre utazott, hogy az elsők között juthasson majd be; a sorelső hetven órát várt a nyitásra.

Az Apple 295. üzletében Mac számítógépeket, iPodokat és 3GS iPhonokat próbálhatnak ki az érdeklődők. Miután az iPhone 4 és az iPad hivatalosan még nincsenek jelen Kínában, így ezek egyelőre csak a feketepiacon kaphatók. A boltban 176 eladó dolgozik.

Az Apple korábbi bejelentése szerint több üzlet megnyitására készül a világ legnagyobb internet- és telefonpiacán. Sanghajban hamarosan újat nyitna és a jövő év végéig Kínában összesen húsz boltot adna át. Tavaly a cég össz eladásainak egyhatodát bonyolították az Apple-boltok.

Kínában népszerűek az Apple-termékek, becslések szerint a feketepiacon több mint kétmillió iPhone talált már gazdára. A vállalat vezetői arra számítanak, hogy van egy széles réteg Kínában, amely csak eredeti, garanciális készüléket kíván vásárolni, és ezért hajlandó borsos árat is fizetni.

Kínában a Nokia vezeti az okostelefonok piacát, a vállalat százezer kiskereskedést magában foglaló értékesítési hálózattal rendelkezik. Az IDC Chong szingapúri elemző cég becslése szerint az idén a tavalyi évhez képest 50 százalékkal - 26 millió darabbal - több okostelefon érkezik Kínába.

Kulcsszavak: Apple Kína +céginfo

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Facility managementben erősít az ICON

Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.

2024. április 17. 18:09

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi. 

2024. április 17. 14:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09