A netezők kétharmada kevesebb időt tölt tévézéssel, mint a világháló böngészésével

MTI Sajtóadatbank, 2010. július 14. 12:20

A netezők kétharmada több időt tölt internetezéssel hetente, mint amennyit a tévénézésre szán - derül ki az Ipsos piackutató huszonhárom országban végzett online felméréséből.

A Canada.com számára készített, 2009 novembere és 2010 januárja között végzett kutatás alapján úgy tűnik, hogy minden vizsgált országban az internetezők körében a televízió elveszítette vezető szerepét.

A felmérésben 24 ezer internetező vett részt, akiket az internetezési és televíziónézési szokásaikról kérdeztek. A 23 ország mindegyikében meghaladja az 50 százalékot azon internetezők aránya, akik több időt fordítanak a világhálóra, mint a tévére.

A legalacsonyabb arány Belgiumban található, ahol a kutatásban részt vevő internetezőknek mindössze 55 százaléka nyilatkozott úgy, hogy több időt tölt a net előtt, mint a tévével. A legmagasabb, 89 százalékos arányt pedig Kínában mérték.

Magyarország a középmezőnyben szerepel, a 67 százalékos arány mindössze csak egy százalékkal marad el a világátlagtól.

Az élmezőny további országai: Oroszország 87, Törökország és Japán 77, valamint India 76 százalékkal. A lista alján a már említett Belgium mellett Kanada 57, Franciaország 58, Németország és Hollandia 59, Mexikó illetve Nagy Britannia 61 százalékkal található.

Az eredmények első ránézésre meglepőnek tűnhetnek, mert az internet kapcsán gyakran fejletlenebbnek tekintett országok sok esetben előkelőbb helyen végeztek, míg az internet szempontjából éllovasoknak tartott országok jó része átlagon alul teljesített.

Ennek az az oka, hogy az internetpenetráció szoros kapcsolatot mutat az internetezéssel eltöltött átlagos idővel. Egy alacsony internet-elterjedtséggel rendelkező országban az internetezők között arányaiban jóval több az olyan felhasználó, aki munkavégzésre is használja a világhálót, így értelemszerűen több időt tölt el online, mint tévénézéssel.

Minél magasabb az internet elterjedtsége egy adott országban, annál valószínűbb, hogy a világhálót ritkábban és jellemzően kikapcsolódásra használó felhasználók nagyobb tömegben találhatók a mintában.

A kutatók szerint az internettel eltöltött átlagos idő várhatóan nőni fog a jövőben. A felmérést megrendelő Kanadában például 15 év után 2010 áprilisában haladta meg először az internetezéssel töltött átlagos idő a tévézést. Az átlag kanadai heti 18 órát töltött el online és 16,9 órát tévézéssel.

A magyarok átlagosan napi négy óránál is többet szánnak tévézésre. Az viszont kevéssé köztudott, hogy az átlag magyar internetező közel 3,5 órát tölt naponta az internet előtt.

A legfrissebb felmérésből pedig kiderül, hogy a világhálót használó magyarok kétharmada többet netezik, mint tévézik. A számok ismeretében mindez csak úgy lehetséges, hogy a magyar netezők kevesebbet tévéznek, mint a nem internetező társaik.
 

Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony 4 győzelmet ünnepel a 2024-es TIPA Awardson

A Sony büszkén jelenti be, hogy a nagyhírű Technical Image Press Association ismét négy TIPA-díjjal ismerte el a Sony teljesítményét és innovációját. Idén a Sony többek között a "LEGJOBB PROFESSZIONÁLISABB HYBRID KAMERA" elismerést kapta az Alpha 9 III és a "LEGJOBB APS-C EXPERT KAMERA" címet az Alpha 6700 számára.

2024. április 20. 13:14

Használt autót webshopból?

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben? 

2024. április 18. 15:28

A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját

A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit. 

2024. április 18. 11:40

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Az LG új tévéivel sosem látott megoldások költöznek a nappaliba

Ha azt gondoltuk volna, hogy a tévék már nem képesek tovább fejlődni, hát tévedtünk. Mesterséges intelligencia, elképesztő grafikus teljesítmény és kábelmentes kialakítás – az LG legújabb televíziói számos felhasználási lehetőséget és minden eddiginél lenyűgözőbb vizuális élményt kínálnak.

2024. április 16. 19:47

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50