Trükközött az olajkatasztrófa képeivel a BP
A brit olajvállalat alkalmazottai Photoshop segítségével megváltoztatták az olajkatasztrófa válságközpontjának képeit, ám egy blogger felfigyelt a változtatásokra. A cég elismerte a változtatásokat, és nyilatkozata szerint csak javítani akartak a képek minőségén. Ez a kijelentés az eredeti és a megváltoztatott képek összehasonlításakor egyszerűen nem állja meg a helyét. A képeken lényegi, tartalmat érintő változtatás történt, melyet a cég szerint nem ők kértek, hanem dolgozóik önálló akciója. Akárhogy is legyen, több mint kínos ez az eset, amikor éppen a cég őszintesége az egyik legfontosabb kérdés a válság kezelése során. A BP új, változtatás nélküli képeket tett közzé, ám ezeket, vélhetően óvatosságból, már nem nagyfelbontásban.
Az úgynevezett „fotosopítisz”, vagyis a képek mániás manipulálása nem csak vállalati környezetben jellemző. A címlapfotóktól az egyszerű otthoni felvételek megváltoztatásáig egyre nagyobb, hitelességet érintő problémáról van szó, nem véletlen, hogy több neves magazin Photoshop-mentes különrovatokkal jelentkezett a közelmúltban.
A BP esete azért különösen kínos, mert éppen a brit miniszterelnök és az Amerikai elnök tárgyalása alatt szivárgott ki a képhamisítási ügy. A céget állandóan az információk eltorzításával vádolják, és erre a közgazdászok szerint a teljes vállalat rámehet, mivel időközben amerikai belpolitikai ügy is lett a katasztrófa. A puhasággal vádolt és zuhanó népszerűségű Obama éppen ezért ragaszkodik a teljes kártérítéshez, és részletes vizsgálathoz. Ehhez csak adalék, hogy a nagy hagyományokra épülő angol-amerikai kapcsolatok erőpróbájaként is felfogható az ügy, mely egyben az amerikai elnök külpolitikájának nagy kérdése. Ebben a környezetben robbant John Aravosis blogger szemfüles felfedezése a képhamisításról.
Kapcsolódó cikkek
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- NMHH: hárman fellebbezték meg a 900-as tender eredményét
- Telefonhívások, e-mailek, sms-ek adatainak tárolását írná elő a brit kormány
- Ausztráliában per tárgya a Twitter, míg Nagy-Britanniában a kizsákmányoltak szószólójának szerepét játssza
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
- Az ACTA széleskörű társadalmi egyeztetését szorgalmazza az IVSZ
- Különleges egységet hozott létre a cseh rendőrség a számítógépes kalózok ellen
- Kalózportált zártak be a hatóságok, börtönnel fenyegetik a letöltőket
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (2. rész)
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (1. rész)
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.
Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!
Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.
Elégedetlenek a magyarok az elektronikus ügyfélkiszolgálással
A tavalyi évben is megmérettettek ügyfélkiszolgálás terén a hazai vállalkozások, akik már 15. alkalommal vehettek részt a „Kiváló Kiszolgálás” programban. A 2023-ban legjobban teljesítő vállalatok négy kategóriában részesültek elismerésben. A felmérésen idén másodszor az újgenerációs digitális csatornákon való ügyfélkommunikációt is mérték a vállalatok közösségi média oldalakon folytatott interakciói alapján. Azok a felmérések során értékelt dolgozók pedig, akik 100%-os eredményt értek el a próbavásárlás során, megkapták „Az Ügyfélélmény Sztárja” címet, amit 1 évig használhatnak.