Rekordbevételt ért el a Microsoft
Az amerikai szoftvergyártó bevétele 22 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, míg az adózott nyereség 48 százalékkal 4,52 milliárd dollárra, részvényenként 51 centre emelkedett. A Reuters elemzői körkérdése alapján kisebb, részvényenként 45 centes profitra
és 15,3 milliárdos bevételre lehetett számítani.
A Windows7 operációs rendszerből a tavaly októberi premier óta 175 millió darabot adtak el. A Microsoft júniussal véget ért üzleti évének utolsó negyedévében 3,1 milliárd dollár üzleti eredménye keletkezett az operációs rendszer forgalmazásából. Ennél jobban csak
az üzleti szoftverekkel, például a májusban megjelent Office 2010 programcsomaggal foglalkozó részleg teljesített, nyeresége 3,3 milliárd dollár volt.
Ugyanakkor az utóbbi negyedévekhez hasonlóan veszteséges volt viszont a vállalat online tevékenységét - például a Bing keresőprogram fejlesztését - irányító, valamint a játékkonzolok - mint az Xbox - és egyéb szórakoztató-elektronikai eszközök - például a Zune médialejátszó - forgalmazásáért felelős részleg.
A New York-i tőzsde csütörtöki zárása után, közép-európai idő szerint éjfél körül közzétett gyorsjelentés szerint a világszerte közel 90 ezer embert foglalkoztató Microsoft üzleti évének egészében 18,8 milliárd dollár adózott nyereséget ért el, ami 29 százalékkal több az egy évvel korábbinál, bevétele pedig 7 százalékkal 62,5 milliárd dollárra nőtt.
Kapcsolódó cikkek
- Microsoft Windows 8 “Consumer Preview” verzió
- Ingyen fejlesztőeszközök a Microsofttól az egri főiskola informatikus hallgatóinak
- Február 29-én indul a Windows 8 publikus béta tesztje
- Kinect Star Wars: Tanuld meg irányítani az Erőt!
- A T-Mobile-nál mától kapható a Nokia Lumia 800 és Lumia 710
- Közös Nokia és Microsoft fejlesztői laboratórium nyílik
- Elérhető a Microsoft System Center 2012 kiadás előtti verziója
- Ingyenes Windows Phone szakkönyv a Microsofttól
- Erősödő ellensúly az MS Office-szal szemben
- Microsoft dokumentum-megosztás iPhone-ra és Windows Phone-ra
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.