Az Intel megveszi az Infineon mobilcsiprészlegét?
Az érintett cégek egyelőre nem kommentálták a hírt, ám hamarosan valószínűleg többet fogunk tudni, mivel a megegyezést a hétvégére teszik a lapok. A Reuters szerint az is lehetséges, hogy az Intel csupán többségi részesedést vásárol majd az üzletben, amelyből így vegyes vállalatot hoznának létre. A világ vezető csipgyártójának mindenképpen jól jönne a vétel, mert már régóta szeretne termékeivel betörni az igencsak ígéretes mobilpiacra. Csakhogy mindeddig a készülékgyártók inkább az ARM architektúrájú CPU-kat részesítették előnyben az okostelefonoknál, mivel azok általában energiatakarékosabbak, mint az Intel x86-os csipjei. Ami az Infineon-t illeti, a cég igencsak örülne a pénznek, amit fő üzletágaiba, így az ipari processzorok, az autóelektronika, illetve a csipkártyák gyártásába fektethetne be.
Az Infineon mobilcsip részlege éveken át veszteséges volt, azonban 2008 óta ismét nyereséget termel és a 2008/2009-es pénzügyi évben 917 millió euró bevételt jelentett a vállalatnak. A társaság jelenleg az ötödik legnagyobb mobilprocesszor-beszállító, és az iPhone mellett a Nokia és az LG készülékeihez is gyárt lapkákat. Elemzők szerint a technológia megszerzésével legalább 3 év kutatómunkát spórolhat meg az Intel.
Kapcsolódó cikkek
- Növelte negyedéves nyereségét az Infineon
- Obama látogatása az Intelnél
- Új leányvállalattal bővíti kínai tevékenységét az Infineon
- Történetének legsikeresebb évét zárta az Intel
- Bevételi rekordot állított fel az Intel
- 10millió eurós befektetés a Mall.hu-ba
- Az Infineon eladta mobiltelefon-alkatrész üzletágát az Intelnek
- Kevesebb nyereségre számít az Intel
- Az Intel tulajdonába kerül a McAfee
- Növekedésre számít az Infineon a chipkártyaüzletágban
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.