Meglátszik, ha szeretjük a mobilunkat
Az Ipsos 2010-ben több mint ezerfős online mintán vizsgálta meg a magyar internetezők mobiltelefonhoz fűződő viszonyát. Tizenöt szempont szerint vették górcső alá a felhasználói szokásokat, amelyek alapján a kutatók azt állapították meg, hogy a telefonhoz való attitűdöket sok minden meghatározza – még maga a készülék is.
„Három csoportra osztva az embereket jól látszik, hogy másképpen viszonyulnak a mobiltelefonokhoz azok, akiknek modernebb, érintőkijelzős készüléke van; azok, akik a jövőben szeretnének ilyet vásárolni és azok, akiknek nincs és nem is akarnak ilyesmit a zsebükben hordani” – hangsúlyozta Pintér Róbert, az Ipsos zRt. online stratégiai igazgatója. Hozzátette szignifikáns különbséget lehet felfedezni abban, hogy ki mire használja a készülékét.
A nyomógombos telefon mellett elkötelezettek, és arról váltani nem kívánók közel héttizede szerint a mobil csak telefonálásra való. Az érintőkijelzős készülékkel rendelkezőknek csak a négytizede azonosul ezzel az állítással. Ehhez hasonlóan, az új funkciók bővülését is elsősorban a nyomógombos készülékek elkötelezett használói nézik rossz szemmel. Közülük 27% egyáltalán nem érti, hogy miért kell a mobiltelefonba az a „sok felesleges funkció”. Ugyanakkor ezzel a megközelítéssel az érintőkijelzős készüléktulajdonosok mindössze 8%-a ért egyet. Az arányok alapján megállapítható, hogy az emberek egyre nyitottabbak a mobiltelefonok új funkcióira. A válaszokat vizsgálva az prognosztizálható, hogy növekszik a már meglévő funkciók használata és elfogadottsága.
Elektronikus póráz?
Meglepő lehet, de sokkal inkább a nyomógombos készülékek tulajdonosai érzik elektronikus póráznak a mobiljukat. Míg közülük közel háromtized ért egyet azzal az állítással, hogy a mobiltelefon elektronikus póráz, addig az érintőkijelzős telefonok tulajdonosainál ez mindössze 18%, sőt 37%-uk egyenesen el is utasítja ezt a kijelentést. Ugyancsak szignifikáns a különbség annak kapcsán, hogy szeretik-e az emberek, hogy állandóan elérhetik őket a telefonon. Az érintőkijelzős telefonok tulajdonosainál 53% ért egyet teljes mértékben ezzel az állítással, - szerintük az intenzívebb használat inkább szabadságot ad a felhasználóknak - míg a nyomógombos telefonhoz ragaszkodóknak csak a 42%-a örül annak, hogy folyton hívható.
A mobilom én vagyok
A kutatás során az Ipsos kíváncsi volt arra, hogy a válaszadók mennyire „azonosulnak” a mobiljukkal („A mobilom kifejezi, hogy milyen is vagyok valójában.”). A hagyományos nyomógombos készülék tulajdonosok közül azok, akik nem szeretnének a jövőben sem váltani az érintőkijelzős készülékekre, nagymértékben elutasították ezt az állítást, 55%-kuk egyáltalán nem értett egyet vele, míg az érintőkijelzős telefonok tulajdonosainál ez az arány 37% lett. A már érintőképernyős telefonnal rendelkező és azt vásárolni szándékozók között pedig nem találni érdemi különbséget. „Minden hatodik válaszadó szerint tehát az, hogy milyen a mobilja, az őt magát is kifejezi.” – emelte ki Pintér Róbert.
Unalmas órákra
Az Ipsos kutatásából az is feketén – fehéren kiderül, hogy az érintőkijelzős mobilt használók egy jó része unaloműzőnek használja a készülékét. Közülük is 19% nagymértékben egyetért azzal az állítással, hogy sokszor halálra unná magát a mobilja nélkül, míg a nyomógombos telefonok híveinek ez csak a 6%-ára igaz.
Kapcsolódó cikkek
- Majd minden negyedik ember választja inkább a mobilját, mint a szexet
- A neten tájékozódnak a nők randi előtt
- Gladiator RG400: Újabb strapatelefon az EVOLVE-tól
- Több LG okostelefon is iF Formatervezési Díjat nyert
- Januártól boltokban a HTC One SV
- Megmondjuk, mit hoz a Jézuska
- Fiataloknál az előny – radikálisan megváltozott az információfogyasztás
- Milliós adatszivárgási károk Magyarországon
- Xiaomi, a kínai Apple
- Ipsos: Vásárlás, pénzügyi tranzakciók és munkakeresés a neten
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Yettel: Új országos rekord született
2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven – kereskedelmi szolgáltatását, amit a rekordkísérletben résztvevők egy országon átívelő, a mobilhálózat által összekapcsolt közös zenéléssel ünnepeltek meg. A mobiltársaság törökbálinti székházában és az ország több pontjáról 5G-hálózaton kapcsolódtak a helyszínek, és így a résztvevők egy új, hivatalosan is regisztrált országos rekordot állítottak fel.
A HONOR Magic6 Pro elérte a DXOMARK legmagasabb pontszámát
A HONOR Magic6 Pro lett a világ legjobb fényképezős okostelefonja, ugyanis a DXOMARK kamerarangsorának az élén végzett. A figyelemre méltó, 158-as DXOMARK pontszámot elérve a HONOR Magic6 Pro bizonyítottan az okostelefonos fényképezés új mérföldköve. Ez az elismerés rávilágít arra, hogy a HONOR továbbra is elkötelezett az okostelefonok fejlesztése iránt: egyszerre feszegeti a technológia határait és kínálja a legjobb élményt a felhasználóknak.
A legolcsóbb mobilokból a legjobbakat a boomerek veszik a Rejoynál
Bár sokan azt gondolhatják, hogy a felújított készülék piacterén főleg a legolcsóbb készülékeket keresik a magyar vásárlók, a Rejoy.hu-nál gazdára találó készülékek kétharmada közép vagy felső árkategóriájú, és csak egyharmada alsó kategóriás. Míg összességében a kilencvenes években született vásárlók rendelik a legnagyobb tudású, így legmagasabb árú mobilokat a Rejoytól, a baby boomer és X generációs vásárlók a belépő szintű készülékekből választják maguknak a legjobbakat.
A HONOR még izgalmasabbá teszi a tavaszt
Végre megérkezett a tavasz, ami meleget, szép időt és persze több lehetőséget jelent! Ezek kihasználásához pedig a HONOR most pár hasznos alkalmazást ajánl, amik segítenek a maximumot kihozni most, hogy végre ki lehet mozdulni otthonról – de akkor is, ha maradnánk.