Több a neten vett játék, mint a dobozos
Bár egyelőre még a bevételek a dobozos termékek mellett szolnak, ez a drágább kivitelnek köszönhető. Az olcsóbb, online megvásárolható és rögtön le is tölthető verziók azonban számukat tekintve már előnybe kerültek a NPD piackutató cég adatai szerint. 2010 első hat hónapjában 11,2 millió játékot töltöttek le a virtuális boltokból, és 8,2 milliót adtak el hagyományos üzletekben. A „hard copy”, tehát jellemzően lemezes változatok hátránya nem csupán magasabb áruk, de az is, hogy rendelés esetén a szállításra kell várni, vagy el kell menni értük a boltba. Mivel a legtöbb játék ma már az online játékmódokra épül, logikus lépés az internetes rendelés, fizetés, azonnali letöltés és telepítés.
A Half-Life és Counter-Strike játékokról ismert Valve játékfejlesztő stúdió boltja a legjobban teljesítő, nem kevesebb, mint 25 millió regisztrált felhasználóval rendelkezik, a második a Direct2Drive, ahol szintén több kiadó játéka rendelhető, a harmadik pedig a kizárólag az Electronic Arts játékait kínáló EA.com. A World of Warcraft és a Starcraft 2 sikerét fordítja készpénzre a negyedik és ötödik helyen álló worldofwarcraft.com és blizzard.com. Hasonló fordulat a zeneiparban 2008 során történt, amikoris a kezdetben kétkedéssel fogadott iTunes a világ legnagyobb zeneforgalmazójává vált.
Kapcsolódó cikkek
- Gameloft játékok már Intel-alapú okostelefonokra és táblagépekre is
- Nagyköveteket keres a Nokia
- Repülőszimulátor-rajongók visszahozzák a Malév gépeit Budapestre
- Kinect Star Wars: Tanuld meg irányítani az Erőt!
- Dell Alienware X51 PC játékékosoknak
- Ezermilliárd dollár fölé nőhet a szórakoztató elektronikai ipar bevétele az idén
- Családi társasjáték iPad készüléken
- Anaglif 3D játék Sony PSP-n
- SAP: vecsési gyermekek robotlegókkal
- GameTeve: új videós játékmagazin az interneten
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB E-mobility a SMART márkájú villanyautót vásárlók otthonában kínál járműtöltési megoldást
A járművezetők régóta élhetnek azzal a lehetőséggel, hogy a járművüket már a vásárlás helyszínén testre szabhatják. Az új, prémium kategóriás, intelligens, teljesen elektromos hajtású SMART autómárkával ezt a választási lehetőséget és rugalmasságot most az otthoni töltő telepítésére is kiterjeszthetik, és az ABB E-mobility által nyújtott otthoni fulfillment (rendelésteljesítési) szolgáltatásnak köszönhetően könnyedén megszervezhetik a telepítést.
Átadták Magyarország legnagyobb autótöltő állomását
A Metrodom, a Smart Digital és a KIA közös Metrodom IN/Charge esemény keretében adta át Magyarország eddigi legnagyobb autótöltő állomását a Metrodom River mélygarázsában. A lakópark több ütemben fejlesztett töltési infrastruktúrája összesen 336 EV autó töltésére lesz képes világviszonylatban is kiemelkedő technológiai teljesítménnyel.
Erősödő partnerség a BMW-vel
Az Állam- és Jogtudományi Kar, valamint a Gazdaságtudományi Kar csatlakozásával bővült a BMW és a Debreceni Egyetem közötti stratégiai együttműködési megállapodás. A szerződésmódosítást kedden írták alá az egyetem és az autógyár vezetői.
A Continental nyári gumiabroncsa elnyerte az Auto Bild legjobb értékelését
A Continental PremiumContact 7 abroncsa „Példás" minősítést nyert el a német Auto Bild szaklap által legutóbb közzétett teszten (24/03/07. szám), melyen 54 másik nyári autógumit vizsgáltak. A 205/55 R 16 méretű nyári modelleket egy VW Golf VIII-on tesztelték. Az Auto Bild szerkesztői értékelésükben a következőket írták a PremiumContact 7-ről: „Prémium futófelületi mintázat, példaértékű teljesítmény vizes és száraz úton egyaránt, a legrövidebb vizes és száraz féktávolság, jó futásteljesítmény". A Continental Uniroyal márkájú RainSport 5 abroncsa „kielégítő” minősítést kapott a vizes időjárási körülmények között tanúsított tulajdonságainak köszönhetően.
Együtt száguld az autóipar és az SAP a digitális jövő felé
Figyelemre méltóan gyors változásoknak lehetünk tanúi manapság az autóiparban – gondoljunk akár a vezetéstámogató rendszerekre, az elektrifikációra vagy az újrafelhasználásra. Átalakulnak a vásárlási szokások is, az autószalonok helyett egyre többen vesznek járművet online. A generatív mesterséges intelligencia pedig várhatóan még több változást kényszerít ki. Az iparág saját versenyképességének fenntartásáért nagy figyelmet fordít a digitalizációra.