India a világ legnagyobb személyazonosító adatbázisát hozza létre
Szingh a nyugat-indiai Mahárástra szövetségi államban, a kormányzó párt, az Indiai Nemzeti Kongresszus vezetőjének, Sonia Gandhinak a társaságában osztotta ki az első - tizenkét számjegyből álló - személyi számokat.
Az indiai állampolgárok személyi számokkal történő ellátásának az a célja, hogy elősegítsék a társadalom peremére szorult rétegek hozzáférését a közszolgáltatásokhoz, állami juttatásokhoz - amelyeket személyi okmányuk nem lévén jelenleg nem tudnak igénybe
venni -, valamint megakadályozzák, hogy korrupt tisztségviselők mások nevét igénylőlapokra hamisítva jogosulatlanul vegyenek igénybe támogatásokat.
A számok kiosztása előtt felveszik az érintettek személyi adatait, köztük biometrikus azonosítóit: ujjlenyomatát, szivárványhártyájának felvételét, és fényképet is készítenek az
illetőről.
A programot Indiában úgy méltatják, hogy ezzel a világ első, biometrikus azonosítókon alapuló országos személyazonosító adatbázisa jön létre.
A Mint című indiai üzleti lap idézte az ország személyazonosító hatóságának egyik tisztségviselőjét, aki szerint szeptember 20. óta naponta 300-350 ember biometrikus azonosítóit rögzítették.
Az 1,2 milliárdos Indiában ez a munka várhatóan eltart egy ideig; a kormány is csak négy év alatt tervezi kiosztani az összes személyi számot.
A program támogatói azt hangoztatják, hogy a személyi szám kiosztásával a személyazonosság azonnal és olcsón ellenőrizhető lesz az online adatbázisból.
A várhatóan dollármilliárdokba kerülő program bírálói viszont kétlik, hogy a kormány képes lesz az 1,2 milliárdos lakosságról pontos és friss adatbázist összeállítani, és a személyi adatokkal történő visszaélésektől is tartanak.
Kapcsolódó cikkek
- A Google követni szeretné a felhasználók szokásait, és márciustól ezt letiltani sem lehet
- A Facebook és a Google tartalomszűrés ellen küzd Indiában
- Integrált azonosítókezelő megoldás egyetemeknek
- Személyfelismerés egymilliós tömegből kevesebb mint két másodperc alatt
- Bor és kártya
- Novell Identity Manager 4 Standard kiadás
- India saját gyártmányú rakétával sikeresen pályára állított három műholdat
- Új fantomkép-felismerő szoftvert fejlesztettek
- Új szoftver leplezi le a számítógépes csalókat
- Napelemes tabletet tesztelnek Indiában
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?
Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását az egyelőre leginkább a Meta által használt „consent or pay” (hozzájárulás vagy fizetés) üzleti modell adatvédelmi vonatkozásaival kapcsolatban. Várhatóan mi lesz a hatása a véleménynek a közösségi médiumok és platformok működésére, mit jelenthet mindez a piaci szereplők és a felhasználók számára? A fenti kérdéseket Bartal Ivánnal, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi jogi praxisának vezetőjével jártuk körbe.