Fix díjas letöltés az iTunes-on is?
A lap munkatársának állítólag Eddy Cue alelnököt sikerült szóra bírnia, aki szerint 10-15 dollár közötti havidíjért lenne elérhető a szolgáltatás. Hasonlót már kínálnak egyes versenytársak, például a Rhapsody és a Napster is. A hír azért érdekes, mert ezek eddig nem bizonyultak sikeresnek, ám persze lehet, hogy az Apple eléggé bízik magában ahhoz, hogy ez ne rettentse vissza a kísérletezéstől. A dolognak ugyanis az a hátulütője, hogy az előfizetésért csupán korlátlan stream-et kap a felhasználó, amely ugyan különféle készülékekkel szinkronizálható, a mobiltelefontól az mp3 lejátszón át az otthoni hifi-ig, ám a dalok végül mégsem lesznek az övéi.
Egyelőre nem lehet tudni, hogy milyen trükköt talál ki mindehhez az Apple, amely az iTunes-szal mára a világ legnagyobb zeneforgalmazójává nőtte ki magát. Az biztos, hogy a CD-piac folyamatos hanyatlása mellett a digitális eladások is kezdik elérni a plafont, miközben például a YouTube ingyen nézhető és hallgatható videói igencsak komoly konkurenciát jelentenek. Elég belegondolni, hogy egy jobb okostelefonon, netbook-on vagy tablet-en a YouTube szinte ugyanazt tudja, mint az előfizetéses stream-ek, viszont ingyen. Emellett persze az is igaz, hogy a zeneforgalmazást ma már nemcsak a fájlmegosztás veti vissza, hanem az is, hogy a zeneipar egyre kevesebb igazán sikeres produkciót tud manapság felvonultatni.
Kapcsolódó cikkek
- GarageBand: már iPhone és iPod Touch készülékekre is
- iTunes 10.5.0.142
- iPhone és iPod dokkolók a Sonytól
- Elindult a magyar netezőkre hangolt online zenehallgatás
- Digitális felhőbe száll a zenepiac
- A zenepiac új lehetőségeit keresi a MIDEM
- Letöltés nélküli zeneszolgáltatást indított a Sony
- Még mindig az Apple áruháza uralja a digitális zeneletöltési piacot
- 90 másodperc ingyen az iTunes-on
- Pénzzel támogatja a legális zeneletöltést a francia kormány
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bridgestone abroncsokon gurul a Maserati első teljesen elektromos SUV-ja
A prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások terén világszinten vezető Bridgestone-t választotta a Maserati, hogy egyedi 20"-os gumiabroncsokat fejlesszen első teljesen elektromos SUV-ja, a Maserati Grecale Folgore számára.
A Sony 4 győzelmet ünnepel a 2024-es TIPA Awardson
A Sony büszkén jelenti be, hogy a nagyhírű Technical Image Press Association ismét négy TIPA-díjjal ismerte el a Sony teljesítményét és innovációját. Idén a Sony többek között a "LEGJOBB PROFESSZIONÁLISABB HYBRID KAMERA" elismerést kapta az Alpha 9 III és a "LEGJOBB APS-C EXPERT KAMERA" címet az Alpha 6700 számára.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.