Szervizbróker menedzseli a Magyar Telekom újdonságait

Galvács László, 2010. október 23. 13:58

Olyan új generációs hálózatfejlesztési eszközt vezetett be a Magyar Telekom, amely egyszerűsíti új fix és mobilszolgáltatások bevezetését és együttes kezelését.

Nem véletlen, hogy mobiltelefónia helyett immár mobilkommunikációról beszélünk. A maroknyi kis készüléket ugyanis egyre ritkábban használjuk beszélgetésre, és mind gyakrabban egyéb olyan funkciókra, amikor a „vonal” végén nem egy másik ember áll készenlétben. A már mindennapos SMS mellett ilyen megoldás például a web böngészése, üzenetek fogadása, üzleti tranzakciók (vásárlás, fizetés) intézése.

Miközben mindezek a felhasználó számára lassan természetessé válnak, addig a szolgáltatónak minden esetben meg kell küzdenie az újdonságok kifejlesztésével, a műszaki feltételek megtemetésével, majd a bevezetés után az alkalmazások menedzselésével. Csakhogy ezek az alkalmazások technológiailag gyakran függetlenek egymástól, ezzel szemben nagyon is függenek a megoldás szállítójától, vagyis nehezen kezelhetők egységesen.

A Magyar Telekom Oracle alapon és az Alerant közreműködésével a közelmúltban vezette be azt az eszközét, amellyel már megvalósítható az új generációs, a vezetékes és mobil szolgáltatásokat integráló, intelligens hálózatfejlesztés. Fekete László, a Magyar Telekom IT szolgáltatásfejlesztési ágazatának vezetője elmondta, hogy a vállalat korábban zárt fejlesztői környezetben hozta létre az egyes új hálózati szolgáltatásokat, ami csak nagy megrendelői szám mellett volt költséghatékony, s nem tette lehetővé konvergens megoldások kialakítását. A most kiépült platform immár rugalmas, szabványos megoldás, így leegyszerűsíti a szolgáltatások kialakításának folyamatát. Használatával a szűkebb megrendelői számú szolgáltatások is gazdaságosan építhetők ki. A platform lehetővé teszi konvergens távközlési (telco), webes, IPTV és IP alapú multimédiás szolgáltatások fejlesztését.

Az új platformra első lépésként a Magyar Telekom már meglévő alkalmazásait helyezik át, így a feltöltőkártyás mobiltelefon használatot, a Telemátrix virtuális magánhálózatok (VPN) biztosítását, valamint a zárt felhasználói csoportok (CUG) kezelését, a mobilparkolást, az autóskártya és más, helyalapú megoldásokat lehetővé tevő szolgáltatásokat. Vagyis mindazon megoldásokat, amelyek – a korábbi „híváskapcsolás” helyett vagy mellett – valamilyen intelligens logikai lépést igényelnek a rendszerben.
A Java és az internetes telekommunikációt lehetővé tevő SIP technológiára épülő platform hasznosságát jelzi, hogy a T-Mobile hálózatából indított mobil hívásoknak a 80, az indított SMS-knek 50 százaléka igényel valamilyen hálózati intelligenciát, ezért átfut az új rendszeren. Ennek három fő eleme van, a Service Broker , az applikációs szerver, valamint az adatbázis. A szabványos IT fejlesztői infrastruktúrán nincs szükség telco-specifikus tudásra, korszerű Web 2.0-s és Telco 2.0-s környezetben egységes platformot nyújt a webes távközlési és IP-s multimédiás szolgáltatások fejlesztésére.

Gordon Rawling az Oracle Communications Business Unit igazgatója szerint ezzel a megoldással létrejött egy európai szinten kiemelkedő kompetencia, mely más országok távközlési cégei számára is hasznosítható tudást és technológiát nyújt. A Magyar Telekommal már évek óta kapcsolatban álló Alerant Zrt. ügyvezető igazgatója, Szabó Tamás elmondta, hogy a projektben cégük feladata a koncepció kialakításától, az Oracle iparági megoldásainak bevezetésén és a rendszerintegráción át, a szolgáltatásfejlesztésig és teljesítménytesztelésig terjedt.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Együttműködésre lép a CETIN Hungary és a Pécsi Tudományegyetem

A független, integrált távközlési infrastruktúra-szolgáltató CETIN Hungary Zrt. és a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara a jövőben három kiemelt területen működik együtt: a kiberbiztonsági szolgáltatások fejlesztésében, a kutatás-fejlesztési tevékenység színvonalának további emelésében, illetve az építőiparban egyre elterjedtebb és ismertebb építményinformációs modellezéssel (BIM) kapcsolatos kölcsönös tudástranszferben.

2024. április 23. 16:21

Bevállalós ötletekkel versenyeznek a Megoldások a holnapért döntősei

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a csapatok elképzelésük prototípusát alkothatják meg és tesztelhetik működését a mentorok közreműködésével. A diákok a szakértők segítségével készülnek a végső, májusi megmérettetésre, ahol a három legjobb csapat összesen 6 millió forint összértékű Samsung készülékkel bővítheti egyéni és oktatási intézménye eszközparkját.

2024. április 23. 14:44

A boldog gyerekekből lesznek sikeres felnőttek

Több mint 600 támogatott, 105 diploma, 606 nyelvvizsga, 246 informatikai bizonyítvány. Csak néhány eredmény, amit a 19 éve működő Csányi Alapítvány és az általa mentorált fiatalok elértek. Az alapítvány valódi sikere a számok mögött, a személyes történetekben rejlik – hangzott el Zánkán az Alapítvány által szervezett idei Életút Fesztiválon április 20-án. A kiemelkedő informatikai és idegen nyelvi képzések mellett a végzett fiatalok a megszerzett kapcsolati tőkét, a közösség erejét tartják a legfontosabbnak. Nemcsak a Csányi Alapítvány nagykorú már, hanem egyre több mentoráltból vált olyan fiatal felnőtt, akik büszkén támaszkodhatnak az alapítvány segítségével megszerzett tudás mellett egymásra, „Csányisokra” is.

2024. április 23. 11:35

Állásbörzét és karrierfelkészítést tart szerdától a Corvinus

Több mint kétszáz állásajánlat közül lehet válogatni a Corvinus Egyetem idei karrierexpóján április 24-én és 25-én. Az eseményen részt vevők sok tippet gyűjthetnek karrierjük beindításához, kiteljesítéséhez is. Ebben nemcsak több tucat, corvinusos diplomával színes és sikeres életutakat bejáró szakember segít személyesen, de megtanulható a ChatGPT és a LinkedIn munkakeresői célokra optimalizált, profi használata is. 

2024. április 23. 09:57

A szombati kiszállítás bevezetése után aznapi csomagautomatás kiszállítással erősít az eMAG

Jelentős logisztikai fejlesztésekkel segíti az eMAG a Budapesten és Pest vármegyében élő ügyfelek kiszolgálását: az online áruház a hétköznap délig leadott megrendeléseket várhatóan még aznap több mint háromszáz, a térségben működő easyboxba szállítja ki. Az új szolgáltatás a platformon aznapi kiszállításra jelölt termékekre vonatkozik.

2024. április 22. 16:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50