Nem forgalmaz több kazettás Walkmant a Sony
A hír egy kicsit abszurd módon meglepő, hiszen a legtöbb laikus valószínűleg úgy gondolja, hogy erre a lépésre már évekkel ezelőtt sor került. Az első hordozható, sztereó fülhallgatós, kazettás magnetofont 1979-ben mutatta be a Sony, és azóta több mint 200 millió Walkmant adott el a cég, a többi gyártóval együtt pedig a forgalmazott „sétálómagnók” mennyisége ennek nyilván többszöröse. A készülék a maga idejében hihetetlen mértékben átalakította a zenehallgatási szokásokat, hiszen korábban leginkább csak otthon a szobában volt erre lehetőség, kivéve persze a zsebrádiókat. A szalagos kazetta, mint médium, szintén nagyrészt a Walkmannek köszönheti népszerűsége felívelését. A lejátszókat a ’90-es években kezdte leváltani a CD-lemezes Discman, ami azonban nem tudta teljesen kiszorítani kazettás elődjét, erre az mp3-lejátszók megjelenéséig várni kellett.
A Sony döntése nem jelenti teljesen a Walkman végét: a cég saját gyártósoráról idén áprilisban kerültek le az utolsó Walkmanek, ám a társaság engedélyével kínai gyártók továbbra is készítenek és forgalmaznak majd Sony Walkmaneket. Amelyekre egészen addig lesz is igény, amíg az internet és vele együtt a letölthető mp3-ak nem jutnak el a világ minden zugába.
Kapcsolódó cikkek
- A Sony bemutatta az Xperia P és Xperia U okostelefonokat
- Négy új Xperia készülék a Sonytól a CES-en
- Bemutatkozik a Sony első okostelefonja – az Xperia S
- Sony Xperia Nyphon – Ericcson nélkül
- iPhone és iPod dokkolók a Sonytól
- Digitális felhőbe száll a zenepiac
- A zenepiac új lehetőségeit keresi a MIDEM
- Az analóg média alkonya - A Sony bezár egy CD gyárat
- Hol tart a fogyasztói elektronika 2011-ben?
- Letöltés nélküli zeneszolgáltatást indított a Sony
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Az LG új tévéivel sosem látott megoldások költöznek a nappaliba
Ha azt gondoltuk volna, hogy a tévék már nem képesek tovább fejlődni, hát tévedtünk. Mesterséges intelligencia, elképesztő grafikus teljesítmény és kábelmentes kialakítás – az LG legújabb televíziói számos felhasználási lehetőséget és minden eddiginél lenyűgözőbb vizuális élményt kínálnak.
Doom-klón és új játékok jelentek meg a HomeLAB-3-asra
A Neumann Társaság HCC szakosztályának pályázatán a több mint negyven évvel ezelőtt megjelent, házilag összeszerelhető magyar Homelab-3 hobbikomputerre készültek jóval későbbi vagy világszerte elterjedtebb számítógépekről ismert játékok, így például a Doom vagy a Wizard of Wor klónjai. A programozás fejlődését szemlélteti, hogy lelkes kóderek több generációval újabb platformok játékait tudták sikeresen adaptálni az ősgépre, csúcsra járatva annak képességeit.