Sávszélességi feszültségek a magyar internetpiacon

MTI Sajtóadatbank, 2010. november 11. 08:57

A magyar internetes piacot több feszültség is jellemzi: a szolgáltatók között kemény árharc van, a felhasználók nem mindig azt a sávszélességet kapják, amit ígérnek nekik és amit várnak, az állam pedig különadóval sújtja az ágazatot - mondta Farmosi Attila, az ACE Telecom ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

Kifejtette, a széles sáv fogalma nincs pontosan definiálva, s ezért a tényleges sávszélesség szolgáltatónként és díjcsomagonként mást jelent, illetve változik.

Az ügyvezető elmondta: kirívó esetben az is előfordulhat, hogy a tényleges sávszélesség a névlegesnek alig pár, jobb esetben 16-20 százalékát éri el, ám ma ez teljesen jogszerű.

Közölte, a magyar piacon a sávszélesség garancia szolgáltatónként és csomagonként is változik. Ráadásul, a feltöltési sebesség jóval elmarad a letöltési sebességtől, ami különösen azon felhasználók körében okoz nehézségeket, amelyek munkájuk során nagyobb adatállománnyal dolgoznak.

Farmosi Attila kifejtette, a fogyasztók tehát nem minden esetben azt a szolgáltatást kapják, amire szükségük lenne, miközben mindezt egyre alacsonyabb áron ígérik nekik azért, mert a piaci szereplők óriási árharcot vívnak.

Az ügyvezető úgy vélte, a felhasználók gyakran nincsenek tisztában azzal, hogy mi okozza a kapcsolat lassúságát. A szolgáltatók sok esetben a központ és a kapcsolat létesítés helye közötti földrajzi távolságra, vagy a nem megfelelő modemre hivatkoznak. A minőségi szolgáltatás azonban számos egyéb tényezőtől is függ. A kiváló kapcsolat alapja a magas rendelkezésre állású hálózat, a minőségi eszközpark és a hálózat optimális kihasználása. A lassú kapcsolatot általában a magas overbooking arány - a kapcsolat kialakításához szükséges eszköz túlfoglalása - okozza. A költségek csökkentése érdekében több előfizetőt kapcsolnak rá egy rendszerre, mint amennyit az ténylegesen képes kiszolgálni.

Optimális foglalási aránnyal azonban már jó minőségű és megbízható sávszélességű internet kapcsolatot nyújthatnának a szolgáltatók - mondta Farmosi Attila. Aláhúzta, az ügyfeleket leginkább a korrekt szolgáltatásokkal és árakkal, s nem hűségnyilatkozatokkal lehet megtartani hosszú távon.

Az 1997-ben alapított, 100 százalékban magyar tulajdonban lévő társaság 40 főt alkalmaz, árbevétele tavaly 430 millió forint volt, míg az idén 500 millió forint lesz. A társaság folyamatosan nyereséges.

A cég Budapesten és az agglomerációban saját hálózatán szolgáltat, ügyfeleinek 75 százaléka vállalat. A cégnek összesen 1600 saját előfizetője van, de más cégeken keresztül is ad el szolgáltatást.

Az ACE Telecom éves árbevétele 30 százalékát fordítja fejlesztésekre. Az ügyvezető elmondta, a rájuk eső 10 millió forintos távközlési adó miatt az idén szűkebb lesz a fejlesztésekre fordítható keret, a megmaradó pénzt azonban kiemelt fejlesztési
területekre költik.

Kulcsszavak: ACE Telecom ADSL

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megjelentek az első HMD okostelefonok

A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.

2024. április 25. 13:15

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt

A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.

2024. április 24. 11:38

A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt

Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.

2024. április 21. 16:50

Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.

2024. április 19. 11:50

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50