Új utakon a Xerox

forrás Prim Online, 2010. november 18. 17:55

A dokumentumkezeléstől távol álló feladatot kapott a Xerox, miután Cleveland vezetői a cégre bízták a város közlekedésfelügyeleti rendszerének üzemeltetését. A vállalat a szabálysértéseket azonosítja a köztéri kamerák felvételein, kiveti a büntetéseket, illetve ezen felül a rendelkezésre álló adatok alapján javaslatokat is tesz a közlekedésbiztonság javítására, többek közt a jelzőlámpák jobb időzítésére. 

A Xerox elérkezettnek látta az időt, hogy olyan új területekre is betegye a lábát, mint az adatfeldolgozás, és ezzel más informatikai óriásokhoz hasonlóan egyre inkább szolgáltató vállalattá alakuljon át. Az alig egy éve vezérigazgatóvá választott Ursula Burns nem tétlenkedett az elmúlt időszakban. A Xerox 2009-ben felvásárolta az Affiliated Computer Services (ACS) a világ legnagyobb üzletifolyamat-szolgáltatásokat kínáló társaságát 6,4 milliárd dollárért, amely révén a Xerox globális jelenlétét és műszaki innovációit ötvözte az ACS kiterjedt munka – és üzleti folyamatkezelési tapasztalatával. Az ACS számos területen jelen van, többek közt a közlekedési szektorban (évi 3 milliárd útdíj feldolgozás), és az egészségügyben is. A befektetés máris megtérülni látszik a számok alapján. Idén a Xerox bevételeinek majdnem 50 százalékát szolgáltatásokból teremti elő, ez az arány tavaly még csak 23 százalék volt. Szembeszökő adat, hogy a válság ellenére a vállalat pénzforgalma 2008 óta 1,2-ről 1,5 milliárd dollárra nőtt, a bevételek stabilan növekednek, felülmúlva a Wall Street előzetes várakozásait.
Burns szerint a növekedés a jövőben fokozódik: „Pár év múlva már a legnagyobb és legjobb üzletifolyamat - és dokumentumkezelő cég akarunk lenni” — fogalmazta meg a közelmúltban a Xerox stratégiai irányát.

Van hová növekedni

Idén Burns 2,6 milliárd dollár bevétellel számol a tavalyi 2,2 milliárdhoz képest. Véleménye szerint 2011 közepére a vállalat fontolóra veheti, hogy megemelje az éves osztalékot, ami jelenleg is a piaci átlagot meghaladó mértékű. A siker kulcsa, hogy a Xerox tovább terjeszkedjen az adatfeldolgozás, elemzés és tárolás területén.  Ugyanakkor Burns azt is látja, hogy ehhez jelentős beruházásokra van szükség.
A Xerox az elmúlt évben másfél milliárd dollárt költött kutatásra és több fontos újítást is bevezetett. Ezek közé tartozik legújabb találmányuk, a DataGlyph, ami a nyomtatáskor elhelyezett digitális kód segítségével lehetővé teszi a beszkennelt dokumentumok egyszerű rendszerezését.  Hasonlóan előremutató innováció a Categorizer szoftver, amely beolvassa a dokumentumokat, majd rendszerezi őket, és automatikusan továbbküldi a megfelelő e-mail címekre. A Meshin szolgáltatás pedig a bejövő e-maileket elemzi és rendszerezi, hogy azok könnyebben visszakereshetők legyenek.

A vállalat fő termékköre továbbra is a nyomtatási, másolási és dokumentumkezelési megoldások lesznek, amelyek az éves forgalom 46 százalékát teszik ki. A berendezésekből származó bevételek 12 százalékkal növekedtek az idei második negyedévben, ami egyrészt a színes, többfunkciós készülékek iránti érdeklődés növekedésével, másrészt a világ fejlődő régióinak forgalmi élénkülésével magyarázható. Az IDC friss felmérése szerint a világ összes nyomtatott oldalának 50 százalékát Xerox berendezéseken készítik.

A Xerox már most olyan gépeket gyárt, amelyekkel akár percenkénti 600 oldalas sebességgel lehet másolni. Emellett látványos eredményeket ér el a gyorsan növekvő színes szegmensben a folyamatos fejlesztéseivel. A tavaly bemutatott környezetbarát ColorQube nyomtató például 62 százalékkal csökkenti a színes nyomtatás költségeit, 90 százalékkal kevesebb hulladékot és 10 százalékkal kevesebb üvegházhatást okozó gázt generál a hasonló lézernyomtatókhoz képest.
A Xerox világelső a menedzselt nyomtatási szolgáltatások 7,8 milliárdos piacán, ami az IDC szerint idén 9,4 százalékkal növekszik. A vállalat a piac 49 százalékát tudhatta magáénak 2009-ben. A szolgáltatás keretében a Xerox kezeli az ügyfeleihez telepített összes berendezést, gyártótól függetlenül.
A Xerox globális vállalat lévén új adatfeldolgozási megoldásait minél több ügyfeléhez képes világszerte eljuttatni. A vállalat integrált szolgáltatásaival már Európában és a többi Amerikán kívüli piacon is megjelent, amelyekről a bevételeinek 46 százaléka származik.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei

Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.

2024. március 27. 15:08

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05