Öt érdeklődő az ukrán állami távközlési cég iránt
Öten érdeklődnek az ukrán állami távközlési cég, az UkrTelecom eladásra felkínált 92,79 százalékos részesedésének megszerzése iránt - közölte az ukrán állami vagyonügynökség hétfőn.
Az értékesítésre kerülő hányadot versenytárgyaláson értékesítik december 28-án. A kezdő ár 10,5 milliárd hrivnya (1,3 milliárd dollár).
A részvételi feltételek között szerepel, hogy a lehetséges befektető nem lehet olyan vállalat, amely Ukrajnában, vagy bármely más országban több mint 25 százalékos részesedéssel rendelkezik állami cégben. Egy másik feltétel szerint pedig azok a cégek sem indulhatnak a tenderen, amelyekben több mint 25 százalékos állami részesedéssel rendelkező vállalat a társtulajdonos.
A vagyonügynökség nem tárta fel, hogy kik az érdeklődők, de szakértők szerint köztük lehet az SCM, amelynek a tulajdonosa Rinat Ahmetov, a leggazdagabb ukrán, akinek a vagyonát 9,6 milliárd dollárra becsülik. A másik legvalószínűbb érdeklődő a Sistema orosz konglomerátum.
A szakértők szerint a kormánynak állami vagyonokat kell eladnia költségvetési hiányának a mérséklése céljából, és azért, hogy finanszírozhassa reformprogramjait.
Az UkrTelecom ellenőrzi az ukrán vonalastelefon-piac mintegy 80 százalékát. A cég első félévi nyeresége 6,1 millió dollárral egyenértékű volt az egy évvel korábbi 16 millió dollár veszteség után.
Kapcsolódó cikkek
- Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica és a kínai China Unicom
- Lenovo-NEC egyesülés a láthatáron
- Nőtt az AMD profitja a negyedik negyedévben
- A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
- Az Adobe felvásárolta a vezető adatkezelő platformot fejlesztő Demdex vállalatot
- A vártnál gyengébb eredmények a Sony Ericssonnál
- Új leányvállalattal bővíti kínai tevékenységét az Infineon
- Tíz milliárd dollár feletti bevételt vár az eBay
- Új ügyvezető a Ricoh Hungary élén
- A vártnál jobb eredmények az IBM-nél
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.