OVI: napi 3 millió letöltés a Nokia webáruházában
Nokia bejelentette, hogy az Ovi Áruház elérte a napi 3 millió letöltést, amely az egyre több rendszeres Ovi Áruház felhasználónak, valamint a Nokia új Symbian okostelefon-családjának köszönhető. Az elmúlt 12 hónapban a Forum Nokia fejlesztői közösséghez több mint 400 000 fejlesztő csatlakozott, és már 92 fejlesztő alkalmazása átlépte az egymilliós letöltésszámot.
A Nokia Qt Software Development Toolkit (SDT) és a Qt SDK együttes letöltéseinek száma elérte a 1,5 milliót, mivel a fejlesztők felismerték, hogy az eszköz segítségével az alkalmazások létrehozása egyszerűbb és gyorsabb az olyan készülékekre, mint a Nokia C7 vagy Nokia C6-01 okostelefonok. A múlt hónap stratégiai lépéseként a Nokia bejelentette a Qt-re épülő közös alkalmazásfejlesztést, ami megkönnyíti az alkalmazások fejlesztését a Symbian alapú készülékekhez és az új MeeGo operációs rendszerrel működő termékekhez.
A Nokia globális adatai alapján naponta 200 ezer új felhasználóval bővül az Ovi Áruház felhasználói tábora, az Ovi szolgáltatásokat használó több mint 150 millió ember körében az Ovi Térképek, az Ovi mail, és az Ovi Music a legnépszerűbbek. A magyar Ovi felhasználók októbertől újabb alkalmazásokat próbálhatnak ki, hiszen a napokban indult a Vatera első mobil alkalmazása Symbian platformra, melynek köszönhetően bárki könnyedén vaterázhatunk az erre alkalmas Nokia készüléken.
Kapcsolódó cikkek
- Dinamikusan fejlődik az internetes közösségi vásárlás
- 13 stratégia, hogy megtöbbszörözzük weboldalunk látogatottságát
- Webshopban is árul a Lindab
- Több mint egymillió letöltés a Mac App Store áruházból az első napon
- Megkezdte működését az Apple Mac App Store online áruháza
- Növekedtek az e-kereskedelemmel kapcsolatos panaszok
- Új internetes vizuálisszoftver-áruház nyílt
- Az év internetes kereskedőjét keresik
- Chrome-ból elérhető webáruházat nyit a Google
- Online zenebolttal érkezik az Ubuntu 10.04
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.