Klímacsúcs - A Google műholdprogrammal segíti az erdők védelmét
Az őserdők megóvását célzó programok sikerének meghatározása mindig is nehéz feladatot jelentett az Amazóniához, Indonéziához vagy Kongóhoz hasonló térségekben: a fákat pusztító betegségek, a korrupció vagy éppen az illegális fakitermelés ugyanis olyan távoli és hatalmas területeket is fenyegetnek, amelyeket a tudósok nem tudnak elérni, hogy pontosan nyomon kövessék a helyszínen zajló folyamatokat.
A programok hatékonysága azért fontos, mert az erdőirtásból származik az üvegházgáz-kibocsátás 17 százaléka - hívták fel a figyelmet szakemberek, akik a Google Earth Engine nevű programja révén most már pontosabb képet kaphatnak a trópusi erdők helyzetéről. Az internetes óriás amerikai és francia műholdak felvételeiből nyerhető adatokat számítási felhőben helyezi el, ami lehetővé teszi a tudósok számára, hogy saját gépeiken percek – sőt akár másodpercek - alatt lehívhassák és elemezhessék a pillanatnyi helyzetet, ahelyett, hogy órákat vagy napokat várnának az adatokra.
A Google a tervek szerint karbonkereskedőknek, politikusoknak és kutatóknak is kínálni fogja a programot. Az esőerdők védelmére vonatkozó államközi megállapodások az utóbbi időben visszaestek, elsősorban az átláthatóság hiánya miatt, illetve azért, mert az Egyesült Államokban nem fogadták el az a klímatörvényt, amelytől a globális karbonkereskedelem fellendülését remélték.
A klímakonferencián részt vevő tárgyalófelek abban bíznak, hogy a megegyezések révén haladást érhetnek el az erdőirtások visszafogásából adódó kibocsátás-csökkentés - az úgynevezett REDD program - területén. E rendszer keretében a tehetős államok alapot hoznának létre a szegényebb országok - Brazília, Indonézia, és olyan afrikai államok, mint Ruanda - megsegítésére, hogy megóvják és helyreállítsák az esőerdőket. Az Egyesült Államok, Japán, Norvégia és más ipari országok a tavalyi koppenhágai klímacsúcson 3,5 milliárd dollárt ajánlottak fel a REDD felfejlesztéséhez. A jövőben még nagyobb összeg érkezhet a program támogatására.
A Természetvédelmi Világalap (WWF) egyik szakértője szerint a műholdas elemzési módszer révén jelentősen csökkennének a fölfelszíni megfigyelés költségei, emellett nagyobb bizalom alakulhatnak ki az országok között.
A Google.org - a vállalat jótékony kezdeményezésekkel foglalkozó részlege - 10 millió órányi komputeridőt bocsát a fejlődő országok rendelkezésére az Earth Engine programból az elkövetkező két évben.
Kapcsolódó cikkek
- Picasa 3.9.0 Build 135.86
- Az ókori világ földrajzát segít megismerni a Google új projektje
- Az Európai Bizottság jóváhagyta a Motorola Mobility Google általi felvásárlását
- Papírhalmozás helyett elektronikus számlák
- Chrome böngésző: androidos kütyükre is
- Pandavilág élőben a neten, Kínából
- Búcsút int a menü gombnak a Google
- Körbejárni Stonehenge-t a Google segítségével
- A Google követni szeretné a felhasználók szokásait, és márciustól ezt letiltani sem lehet
- A világ első intelligens számítógépe nulla watt készenléti áramfogyasztással
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.