Az idén is nőtt a Fujitsu Kft. bevétele
A Fujitsu Technology Solutions Kft. forgalma 8,5 százalékkal emelkedik az idén, s év végére eléri a 20 millió eurót, a növekedés meghaladja a magyar informatikai piac átlagos bővülését.
Poros Gábor, a cég ügyvezető igazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, a magyar piacon a Fujitsu korábban alapvetően termékszállító cég volt, de az elmúlt egy-másfél évben egyre több komplex szolgáltatást is nyújt. Ez utóbbi területen 30 százalékos növekedést ér el a vállalat az idén, míg például a tárolórendszerek forgalma 15 százalékkal emelkedik.
A március végén záruló pénzügyi évről az ügyvezető elmondta, a növekedési ütemet a következő három-három és fél hónapban is tartani szeretnék.
A 2010-es évről elmondta, nehéz piaci körülmények között teljesített jól a vállalat. A válságnak még nincs vége, amit mutat az is, hogy az informatikai beruházásokra szánt kereteket a cégek és az állami, önkormányzati szerveztek csökkentették, s emiatt sok fejlesztést elhalasztottak. Hozzátette, a kormányzati piac a második félévre minimálisra csökkent.
Pozitív viszont, hogy teret nyernek azok az új technológiák, amelyekkel gazdaságosabban, költségtakarékosabban, hatékonyabban lehet működtetni a meglévő eszközöket. A takarékosság miatt a vevők nyitottá váltak olyan megoldásokra is, amelyek korábban nem nagyon érdekelték őket - ismertette.
Poros Gábor szerint a Fujitsu nyertese a folyamatnak, mivel másfél évvel ezelőtt úgy döntött, hogy kivonul az alacsony árú, belépőszintű lakossági eszközpiacról, s a vállalatok, intézmények magas színvonalú kiszolgálását helyezi előtérbe.
Elmondta, az úgynevezett virtualizáció és a felhő technológia alkalmazása még sok lehetőséget rejt magában, mivel a meglévő szerverek többnyire 10-15 százalékos kihasználtsággal működnek, s ezeket a kapacitásokat pedig érdemes, és el is lehet adni a piacon.
A jövő évről Poros Gábor elmondta, a költségtakarékosság még 2011-re is jellemző lesz, s az ügyfelek nem feltétlenül birtokolni fogják az informatikai eszközöket, hanem szolgáltatásokat vesznek igénybe.
A Fujitsu a globális informatikai piacon a harmadik, ezen belül csak a hardvert nézve a 4. legnagyobb szállító.
Kapcsolódó cikkek
- Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica és a kínai China Unicom
- Lenovo-NEC egyesülés a láthatáron
- Nőtt az AMD profitja a negyedik negyedévben
- A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
- Az Adobe felvásárolta a vezető adatkezelő platformot fejlesztő Demdex vállalatot
- A vártnál gyengébb eredmények a Sony Ericssonnál
- Új leányvállalattal bővíti kínai tevékenységét az Infineon
- Tíz milliárd dollár feletti bevételt vár az eBay
- Új ügyvezető a Ricoh Hungary élén
- A vártnál jobb eredmények az IBM-nél
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.