Tudatos távközlési szolgáltatás vásárlásra biztat az NMHH
Takács Péter pénteken Budapesten sajtótájékoztatón a kilenc pontban összegzett tanácsokról elmondta: a vevők minden, de különösen az akciós vásárlás előtt tájékozódjanak a feltételekről, s a szolgáltatások igénybevétele előtt mérlegeljék, mire van szükségük.
A szerződéseket olvassák el, bármilyen hosszúak is, s nézzék meg az apró betűs részeket is. Nézzék meg a díjszabás részleteit,a szolgáltatás paramétereit, mert előfordulhat, hogy nem azt kapják a csomagban, amire valóban szükségük van.
Mérlegeljenek a hűségnyilatkozat aláírása előtt, s a szóbeli, telefonon kötött megállapodásokat mindig kérjék írásban. Ha pedig valaki nem szeretne szerződést kötni az ajánlattevővel, nagyon határozottan nyilatkozzon arról, hogy nem akarja elfogadni az ajánlatot.
Takács Péter hozzátette: a hűségnyilatkozat nem eleve rossz konstrukció, hiszen a cégek ennek keretében előnyöket kínálnak a vevőknek. Ugyanakkor a fogyasztó mérlegelje, hogy megfelelnek-e neki a feltételek, például az időtáv, s a felmondás korlátai.
Az internet szolgáltatásról elmondta, csökkennek az ezzel kapcsolatos panaszok, de mivel nagyon népszerű szolgáltatás, még mindig sokan fordulnak a hatósághoz.
A tapasztalatok alapján közölte, a potenciális vevőnek érdemes megtudnia, hogy a sávszélesség garantált-e, s ez valóban a rendelkezésére áll majd, ha előfizet a szolgáltatásra. A mobilinternet esetében pedig az az egyik legfontosabb, hogy a vevő tudja, a készüléken vásárláskor automatikusan aktiválják az internetezést lehetővé tevő start csomagot, ám ennek használata nagyon drága. Aki mobilon akar internetezni, kössön külön csomagra szerződést a szolgáltatóval.
Az emelt díjas szolgáltatásokról kifejtette, a kiemelkedő díjakért igénybe vett letöltéseknél fontos tisztázni, hogy egy termékre vonatkozik-e vagy többre. Fontos tudni azt, hogy az emelt díjas szolgáltatás igénybe vétele esetén nemcsak a küldött, hanem a fogadott sms-ért is fizetni kell.
A digitális eszközökről, például a televíziókról elmondta, olyat érdemes venni karácsonykor, amelyik a földfelszíni digitális adást is tudja fogni.
Takács Péter elmondta: vásárlás előtt érdemes felkeresni például a www.nmhh.hu, a www.tantusz.nmhh.hu, illetve a www.mobilozzokosan.hu oldalakat, amelyeken nagyon sok hasznos információ található.
Kapcsolódó cikkek
- Tovább csökkenhetnek a külföldi telefonálás díjai
- Újfajta szöveges képességek - Japán hangulat az iPhone-okon
- Az okostelefonok terjedésével csökkenőben az ünnepi sms-forgalom
- A magyarok 43 százaléka csak beszélgetésre használja a telefonját
- Erős a verseny a magyar távközlési piacon a Vodafone szerint
- Frekvenciatender: zöld út az okoskészülékek elterjedésének
- 1 millió 448 ezerre nőtt a mobilinternet-előfizetők száma
- Nincs fizetőképes kereslet a mobil többletszolgáltatásokra
- Okostelefonnal lehet fizetni a Starbucks kávézókban
- Napi 200 millió YouTube-videót néznek mobiltelefonokon
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját. Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt.
Tavaszi fotózási tippek a HONOR-tól
A HONOR jobbnál jobb hardverrel és szoftverrel teszi izgalmasabbá a fotózást, de a funkciók és lehetőségek kihasználásához érdemes észben tartani pár egyszerű tippet ahhoz, hogy a lehető legszebb képeket készíthessük el.
A csoportos beszélgetéseket összegzi a Rakuten Viber új, MI-alapú funkciója
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hívások globális piacvezetője az OpenAI technológiáját felhasználva elindított egy mesterséges intelligenciával vezérelt beszélgetés összegző funkciót. A szolgáltatás a csoportos csevegések olvasatlan üzeneteinél hasznosítható. A több millió felhasználó igényeinek megfelelően kifejlesztett funkció zökkenőmentes és gyors megoldást kínál arra, hogy a csevegésben lévő akár 100 olvasatlan üzenetből a lényeges információkat egy tömör összefoglalóba sűrítse.
Mesterséges intelligenciával beszélgetve tökéletesíthetjük a kiejtésünket
Teljesen megújult a magyar fejlesztésű nyelvtanuló alkalmazás, a Xeropan. Az app már eddig is meghódította a világot, hiszen eddig összesen több mint kétmillióan használták a földkerekség minden táján – az új, 5.0-ás verzió pedig valószínűleg tovább növeli a regisztrálók számát. Új, komoly szakmai háttérrel összeállított, lineárisan felépülő tananyaggal segíti a nyelvtanulást, miközben kiejtésünket fejleszti és mesterséges intelligenciával a beszédkészségünket is gyakoroltatja.