Kitűnő gyorsjelentést közölt az Apple
A világ egyik legnagyobb szórakoztatóelektronikai és komputercége több mint 7,3 millió iPad-et adott el, egymillióval többet a vártnál. Az egész negyedévben több mint 16 millió iPhone talált gazdára, ami éves összehasonlításban 86 százalékos emelkedést.
A társaság profitja 6 milliárd dollárra, azaz részvényenként 6,43 dollárra nőtt, szemben az elemzők által várt részvényenként 5,4 dollárral. Az egy évvel korábbi azonos időszakban 3,4 milliárd dollárra rúgott az Apple profitja, részvényenként 5,4 dollárra.
A cég bevételei 26,7 milliárd dollárra nőttek tavaly az utolsó három hónapban, miközben az elemzők 24,4 milliárd dollárt prognosztizáltak.
Az előrejelzéseiben konzervatív, az elemzőknél általában alacsonyabb célszámokat megjelölő Apple arra számít, hogy az idei első negyedévben 22 milliárd dollár bevétel mellett részvényenként 4,90 dolláros profitot termel. Ezúttal viszont a Wall Street az óvatosabb: részvényenként 4,47 dollárt jósol, 20,8 milliárd dolláros bevétel mellett.
Az Apple árfolyama a New York-i értéktőzsdén záráskor 340,65 dolláron állt, 7,83 dollárral alacsonyabban a pénteki zárónál. A gyorsjelentés közzététele után, a tőzsdezárást követő elektronikus kereskedésben megugrott az árfolyam: 4 százalékkal 354 dollárra növekedett.
A várakozásokat és a kedvező gyorsjelentést beárnyékolja, hogy Steve Jobs, az Apple vezérigazgatója kénytelen ismét kórházba vonulni. Jobs már túlélt egy ritka típusú hasnyálmirigyrákot, 2009-ben pedig májátültetésen esett át. Az Apple rajongói attól tartanak, hogy a cég dizájnvezérelt termékei kevésbé lesznek innovatívak Jobs háttérbe vonulásának esetén.
Kapcsolódó cikkek
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
- John Browett az Apple kiskereskedelmi ágazatának új vezető alelnöke
- Minden korábbinál nagyobb negyedéves bevétel és nyereség az Apple-nél
- Magyarországon állítják fel az első, életnagyságú Steve Jobs szobrot
- Hogyan változtatta meg Steve Jobs a világot? November elsején, délben megtudhatjuk!
- „A világ elveszített egy látnokot” - Jobs-t gyászolják a számítástechnika óriásai
- Elhunyt Steve Jobs, az Apple atyja
- Az Apple Amerika legértékesebb vállalata
- Apple étvágy: e-könyv áruház a következő falat?
- Az Apple vált a világ legértékesebb márkájává
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.
Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!
Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.