Novemberben már közel 1,4 millióan televízióztak digitálisan
A hatóság gyorsjelentése a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül, az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le.
Az NMHH becslése szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók - Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft., Hello HD Kft., UPC DTH S.á.r.l. – tavaly november végén 2,618 millió előfizetést tartottak nyilván.
Tavaly novemberben a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 52,9 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 52,3 százalék után.
A digitális előfizetéseken belül 2010 novemberében 524 ezerről 537 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma és 830 ezerről 848 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma.
A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül az októberi 20,2 százalékról 20,5 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése novemberben az előző havi 32,1 százalékról 32,4 százalékra nőtt.
Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent a vizsgált hónapban. Ez az érték korábban 47,7 százalékos, novemberben 47,1 százalék volt.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve - a UPC a piacvezető, az októberi 29,5 százalék után november végén 29,4 százalékos piaci résszel. A második DIGI piaci része 25,3 százalékról 25,9 százalékra nőtt, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) piaci része a tizenegyedik hónapban 24,9 százalékon stagnált - közölte az NMHH.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le.
A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma tavaly novemberben 1,757 millióról 1,770 millióra emelkedett, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest alig változott, mintegy 1,233 millió maradt, míg a vezetékes digitális előfizetések száma 537 ezerre emelkedett.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése az októberi 33,2 százalékról 33,0 százalékra csökkent, a Magyar Telekom részesedése 23,0 százalékon maradt, míg a DIGI-é 15,9-ről 16,4 százalékra nőtt.
A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi, ide sorolva a Hello HD Kft. által üzemeltetett Hello Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése az októberi 45,2 százalékról 45,6 százalékra, a UPC-é pedig 21,7 százalékról 21,8 százalékra nőtt, míg a Magyar Telekomé 29,0 százalékról 28,8 százalékra csökkent - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság.
Kapcsolódó cikkek
- HWSW-konferencia annak, aki nemcsak nézi, hanem csinálja is a tévét
- Tavaly december végén 1,658 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Feljövőben a digitális videótárak
- Októberben 1,604 millió digitálistelevízió-előfizető
- Bejeződött a digitális átállás Franciaországban
- Májusban közel 1,531 millió digitálistelevízió-előfizetés volt
- Januárban 1,45 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Digitális lesz a Digi, megegyezett a GVH-val
- Az LG töretlenül hisz a 3D-ben, ezt januárban is megmutatja
- EU-elnökség - Kiemelt terület lesz a távközlés
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját. Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt.
Tavaszi fotózási tippek a HONOR-tól
A HONOR jobbnál jobb hardverrel és szoftverrel teszi izgalmasabbá a fotózást, de a funkciók és lehetőségek kihasználásához érdemes észben tartani pár egyszerű tippet ahhoz, hogy a lehető legszebb képeket készíthessük el.
A csoportos beszélgetéseket összegzi a Rakuten Viber új, MI-alapú funkciója
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hívások globális piacvezetője az OpenAI technológiáját felhasználva elindított egy mesterséges intelligenciával vezérelt beszélgetés összegző funkciót. A szolgáltatás a csoportos csevegések olvasatlan üzeneteinél hasznosítható. A több millió felhasználó igényeinek megfelelően kifejlesztett funkció zökkenőmentes és gyors megoldást kínál arra, hogy a csevegésben lévő akár 100 olvasatlan üzenetből a lényeges információkat egy tömör összefoglalóba sűrítse.