A vártnál gyengébb eredmények a Sony Ericssonnál
A vártnál gyengébb eredményekről számolt be csütörtökön a Sony Ericsson, a mobiltelefonokat gyártó japán-svéd vegyesvállalat a tavalyi utolsó negyedévben kevesebb készüléket adott el, mint egy évvel korábban, és csökkent a készülékek értékesítési ára is.
A karácsonyi szezon miatt kulcsfontosságú október-decemberi időszakban összesen 11,2 millió Sony Ericsson telefon kelt el világszerte, a 2009 negyedik negyedévi 14,6 millió után. Az átlagos értékesítési ár 136 euróra csökkent az előző évi 154 euróról. A forgalom így 1,53 milliárd euróra esett az előző évi 1,75 milliárdról, és elmaradt az előző negyedévi 1,6 milliárdtól is. Elemzők 1,82 milliárd euróra számítottak.
Az adózás előtti nyereség 35 millió euró volt, szemben az elemzői előrejelzésekben szereplő 79,7 millió euróval.
A társaság az optimálistól elmaradó modellkínálatnak, a gyártók közti árversenynek és a kedvezőtlen árfolyamhatásoknak tulajdonítja a vártnál gyengébb eredményeket. Ugyanakkor a cég közleményében hangsúlyozza, hogy közel két évig tartó veszteségsorozatot követően már rendre a negyedik negyedévet zárták nyereséggel. Az adózás után profit 8 millió euró volt 2010 utolsó három hónapjában, szemben az előző évi 167 milliós veszteséggel. 2010 így mégiscsak "a fordulat éve volt" Bert Nordberg, az idén 10 éves konszern vezetője szerint.
Kapcsolódó cikkek
- Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica és a kínai China Unicom
- Lenovo-NEC egyesülés a láthatáron
- Nőtt az AMD profitja a negyedik negyedévben
- A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
- Az Adobe felvásárolta a vezető adatkezelő platformot fejlesztő Demdex vállalatot
- Új leányvállalattal bővíti kínai tevékenységét az Infineon
- Tíz milliárd dollár feletti bevételt vár az eBay
- Új ügyvezető a Ricoh Hungary élén
- A vártnál jobb eredmények az IBM-nél
- Táblagépek és okostelefonok fejlesztésére alakít részleget a Lenovo
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.