Az iPad megeszi a Machintost reggelire?
2010 utolsó három hónapjában az Apple 7,33 millió tabletet adott el, majdnem a dupláját az ebben az időszakban eladott Mac számítógépeknek. Míg az iPad tavaly áprilisban jelent meg, a Mac több mint 25 éve van jelen a piacon. De vajon van-e még jövője a Mac-nek?
A kevesebb eladás ellenére a Mac (egyelőre) több bevételt termel, mint az iPad-ok: az Applenek 5,4milliárd dollár bevétele származott laptopok és desktopok, míg 4,6 milliárd dollár iPadek eladásából. Azonban nem lehetetlen, hogy a következő hónapokban, ha kijön a második Apple iPad, a tabletek eladásából több bevétel érkezik majd, mint a Mac gépekéből.
De hát nem mindegy az Apple-nek, hogy miből csinál pénzt? A befektetők és pénzügyi szakemberek nem így gondolják. Ugyanis a Mac számítógépek sokkal nagyobb haszonkulccsal kerülnek eladásra, nyereségesebbek, mint az iPad-ek. Egy Mac eladásából körülbelül 40% a nyereség (ami több, mint 999$-t jelent), míg egy iPad eladásából 25% haszon lesz (499$-tól 829$-ig).
Az Apple azonban nem csak hardverrel foglalkozik. Az iPad-ekhoz eladott digitális tartalmak és szolgáltatások növelik a nyereséget. Ezenkívül az iPad-ek népszerűsége növelheti a Mac számítógépek eladásainak számát, ahogy azt korábban az iPod megjelenése is tette.
Több PC gyártó cég is aggódik amiatt, hogy a tabletek terjedésével a személyi számítógép piaca egyre fogy. Mika Katagawa, a Gartner oldalán azt állítja, hogy 2014-re a PC piac 10%-a a tabletekhez kerül.
Hogy mit hoz a jövő, milyen gazdasági stratégiát választ az Apple, még nem lehet tudni. Egyelőre a hardver- és szoftverfejlesztés egyaránt fontos a cég számára, és a kettő együtt vonzza a vásárlókat.
Kapcsolódó cikkek
- Dupla vagy semmi?
- Lehet, hogy már február elsején jön az új iPad?
- Tasztatura az iPAD-tokban
- Vízkereszt, vagy amit akartok - január 6-án indul a Mac App Store
- Apple iPad II kamerákkal felszerelve
- 43 millió forintért kelt el az ős-Apple gép
- A Mac gépeken sem lesz Flash
- iLife '11 programcsomag frissített iPhoto, iMovie, GarageBand alkalmazásokkal
- Notebookokkal erősít az Apple
- Nem lesz Apple Java a Mac OS X Lion-ban
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Nagy rekesznyílású és nagy látószögű zoomos Sony objektív
A Sony örömmel jelenti be a full-frame α (Alpha) E-bajonettes objektívek legújabb tagját. Az FE 16-25mm F2.8 G egy nagy rekesznyílású, nagylátószögű zoomobjektív, amely a 16 mm és 25 mm közötti teljes zoomtartományban F2.8 maximális rekesznyílást tart fenn, és kompakt, könnyű kialakításának köszönhetően a kiváló képminőséget nagyszerű hordozhatósággal kombinálja.