Több mint tízszeresére nőtt az Ericsson profitja
A távközlési hálózatüzemeltető technológia és szolgáltatások terén világelső társaság adózott profitja 4,3 milliárd svéd koronára (652 millió dollár) emelkedett, az egy évvel korábbi 314 millió korona után.
A bevétel a negyedévben 62,78 milliárd korona lett, a 2009 negyedik negyedévi 58,3 milliárd koronáról.
A tavalyi év egészében az Ericsson 11,15 milliárd koronás (1,288 milliárd euró) adózott eredményt ért el az egy évvel korábbi 3,67 milliárd korona után.
Az Ericsson saját becslése szerint a globális mobil adatforgalom 40 százaléka áramlik a társaság hálózatain keresztül. A világszerte 85 ezer embert foglalkoztató Ericsson az egyik legnagyobb svéd vállalat.
A jelenleg 1.350 főt foglalkoztató Ericsson Magyarország tevékenysége három pilléren nyugszik. Az egyik fő tevékenységi területeként a magyar informatikai szolgáltató ipar legjelentősebb képviselőinek partnere. Az Ericsson Magyarország emellett az egyik legnagyobb telekommunikációs és informatikai kutatással, szoftver- és hardverfejlesztéssel foglalkozó vállalat az országban. A harmadik pillér a 320 főt foglalkoztató mérnöki szolgáltató központ, ahol a magasan képzett mérnökök a világ 100 országában vesznek részt a távközlő rendszerek fejlesztésében, kiszolgálásában.
Magyarországon novemberben - ez az utolsó adat – tovább emelkedett a mobilinternet-előfizetők száma. A teljes előfizetői táboron belül az aktív - a mobilinternet-szolgáltatást az utolsó három hónapban igénybe vevő - ügyfelek száma 933 ezerről 947 ezerre emelkedett.
Az Ericsson szerint a mobil szélessávú előfizetések száma egy év alatt megduplázódik a világon és 2011-ben eléri az egymilliárdot. A távközlési társaság korábbi közleménye szerint változnak a média- és internethasználati szokások, a mobil adatforgalom növekedését az okostelefonok, a laptopok és táblagépek generálják. Az Ericsson várakozásai szerint 2015-re a mobil szélessávú előfizetések száma eléri majd a 3,8 milliárdot.
Kapcsolódó cikkek
- Hamlet bájtokban – Ericsson C++ programozóverseny
- Új vezérigazgató az Ericsson Magyarország élén
- Az Ericsson megvásárolja a Telecordia mobil hálózati szoftverfejlesztőt
- Az Ericsson bővíti magyarországi kutató-központját
- Ericsson: befejeződött az LG-Nortel Nortel üzletrészének felvásárlása
- Csökkent az Ericsson árbevétele és nyeresége
- Ezer rendszerintergrációs szakértővel erősít az Ericsson
- Ericsson: új márkastratégiához új ember
- Bővíti K+F létszámát az Ericsson Magyarország
- A Sony kivásárolná az Ericssont a mobilcégből
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.