Havi 20 milliárd display-hirdetés

primhirek, 2011. január 26. 15:40

A tavalyi év közepén megélénkült a hagyományos display ("banner") hirdetési piac, legalábbis ezt mutatja az Adverticum Zrt. által most kiadott grafikon, amely szerint az Adverticum adserver által kiszolgált hirdetésmennyiség a havi 15 milliárdos értékről májusban elkezdett meredeken emelkedni, megközelítette a havi húsz milliárdot, és ezt a szintet őrizte nyáron is, sőt, majdnem az év végéig, csupán a Karácsonyt követő hirdetés-visszafogás miatt görbült valamelyest lefelé a grafikon vége.

Az adserver blogon  olvasható friss bejegyzésből kiderül, hogy 2010-ben  a viselkedés alapú reklám volt a display piac slágertémája, a sorra megjelenő megoldások mellett a privacy kérdések tisztázásával foglalkozott legtöbbet a piac. A különböző opt-in, opt-out lehetőség és ezek kontrollálása feletti jog végigkísérte az egész évet, és még mindig nem tisztázódott, hogy milyen irányt vesz a felhasználók védelme.

A másik fontos területet a mérés jelentette. A display hirdetések ADV és CT alapú mérése és értékelésével szemben egyre nagyobb az igény más mutatók bevezetésére is. Itthon ebből a szempontból a kattintás alapú vásárlások ésszerűsítése számít a legfontosabb törekvésnek, az Origo módosította médiaajánlatát  ennek érdekében, míg a CEMP a Kattintó Klikk kutatással és kampánnyal hívta fel a figyelmet CT alapú vásárlás hátulütőire.

A tavalyit megelőző évvel ellentétben 2010-ben a 728x90-es méretű bannerekből hagyta el a legtöbb az Adverticum szervereit, a dobogó további két fokára a 120x240-es és a 250x250-es méret került fel. Az élmezőnyben az IAB sztenderbe (468x60,120x240x, 300x250, 160x600) tartozó méretek találhatóak, az egyedüli kivételt a 330x247-es méret jelenti. Ugyanakkor nem beszélhetünk arról, hogy az oldalakon csak ez a pár méret jelenne meg, májusban például közel 400 féle méretű bannert szolgált ki az Adverticum.

Kulcsszavak: adserver Adverticum

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Philips Monitors E1 terméksorozat három új, többcélú modellel bővül

A Philips Monitors E1 sorozata ebben a hónapban három új modellel bővül. Az irodai felhasználók és távmunkában dolgozók számára szükséges összes alapvető funkcióval ellátott új modellek segítenek a felhasználóknak a kapcsolattartásban és növelik a termelékenységüket, mindezt versenyképes áron. 

2024. március 28. 13:27

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel

Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.

2024. március 27. 19:13

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05