Krux közvéleménykutatás a személyre szabott reklámokról
A felhasználók többsége elfogadta, hogy az ingyenes tartalom érdekében szükség van a reklámokra. A Krux Digital 2011-es felmérése azt mutatta, hogy a felhasználók 87%-a nem tiltakozik a reklámok ellen, ha cserébe ingyenes tartalmat kap az oldalon. A személyre szabott reklámról azonban, amelyhez szükséges a felhasználó bizonyos adatainak nyomon követése, már megoszlanak a vélemények.
A Krux felméréséből kiderült, hogy a felhasználók 57%-a elfogadhatónak tartja, hogy egy tartalomszolgáltató az adott oldalon végzett tevékenységből nyert információt felhasználva küldjön célzott hirdetést, de a megkérdezetteknek kevesebb, mint a fele tartja helyesnek, hogy a rendszer más oldalakra is kövesse őt, figyelje egyéb online tevékenységét, és még kevesebben tartották elfogadhatónak, hogy hálózaton kívüli adatokat használjanak fel a hirdetések megválasztásához.
Több felhasználó hajlandó lépni annak érdekében, hogy ne legyen nyomonkövethető: 52%-uk már eddig is tett ennek érdekében.
A megkérdezetteknek 86%-a szívesen venne egy olyan általános opciót, mely az egész weben szabályozná a személyre szabott hirdetést és a felhasználók adatainak követését.
Az üzenet egyértelmű: a sikeres targetált marketing szükséges feltétele, hogy a felhasználó számára kontrolálható, világos és nyílt legyen. Ebben az esetben a felhasználók szívesebben osztják meg akár adataikat is az ingyenes tartalomszolgáltatás érdekében.
Kapcsolódó cikkek
- Evolution: egy új konferencia az online marketing legújabb eszközeiről
- Online marketinggel a budapesti Állatkertért
- Félezer reklámfilmzenéből kiválasztották a legjobbakat
- A humor és a közösségi média, avagy van-e elég online kommunikációs szakember Magyarországon
- Nagyszabású T-Home akció
- A Leo Burnett építi a Bookline-brandet
- Digitális reklámtechnikai megoldások az LG-től
- Egyre kevesebb reklámbevétel marad a hazai online médiában
- Változások az IAB Magyarország alapszabályában és vezetésében
- Waberer’s reklám a McLaren Mercedeseken
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?
Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását az egyelőre leginkább a Meta által használt „consent or pay” (hozzájárulás vagy fizetés) üzleti modell adatvédelmi vonatkozásaival kapcsolatban. Várhatóan mi lesz a hatása a véleménynek a közösségi médiumok és platformok működésére, mit jelenthet mindez a piaci szereplők és a felhasználók számára? A fenti kérdéseket Bartal Ivánnal, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi jogi praxisának vezetőjével jártuk körbe.
Innováció a légi szállítmányozásban
A DSV egy hazánkban innovációnak számító, korábban még sosem alkalmazott átvilágítási szolgáltatás elindításával új export légiszállítási lehetőségeknek nyit kaput. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében található raktárukban már 2-8 Celsius-fokos környezetben is átvilágítási szolgáltatás nyújtására lesznek a továbbiakban képesek, ezzel pedig fellendítik a BUD Airport gyógyszerexport tevékenységét. A fejlesztés egy gyógyszeripari üzleti esemény keretein belül debütált 2024. április 23-án, Vecsésen.
Bridgestone abroncsokon gurul a Maserati első teljesen elektromos SUV-ja
A prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások terén világszinten vezető Bridgestone-t választotta a Maserati, hogy egyedi 20"-os gumiabroncsokat fejlesszen első teljesen elektromos SUV-ja, a Maserati Grecale Folgore számára.