Felvásárlással menekül előre az AOL

MTI Sajtóadatbank, 2011. február 8. 09:16

Az internetszolgáltatók "nagy öregje", az AOL megvásárolja az amerikai internetes újságírás úttörőjét, a Huffington Post hírportált.

Az AOL (egykor America Online) internet szolgáltatóként tett szert hírnévre még a kilencvenes években az Egyesült Államokban, zártkörű, kizárólag az előfizetői számára elérhető szolgáltatásokkal. Az AOL szolgáltatásait kizárólag az AOL szoftvercsomaggal lehetett elérni.

A Huffington Post megvásárlásával - gyakorlatilag a túlélésért küzdve - médiavállalatként kívánja újra pozícionálni magát az AOL az internet megújuló világában.

A Time Warner média impérium nyolc éves együttműködés után 2009 decemberében szervezte ki az AOL-t a konszernből és tette ismét önálló vállalattá. Az "évszázad fúziójának" nevezett 100 milliárdos Time Warner-AOL összefonódásnak (AOL Time Warner, Inc.) a dot-com buborék kipukkadása vetett véget.

Az AOL egykori fő üzletága az internet-szolgáltatás előfizetői száma folyamatosan csökken és zsugorodnak a hirdetési bevételek is. Az AOL árbevétele tavaly 26 százalékkal esett az előző évhez képest. A vezetés költségtakarékossággal és elbocsátásokkal igyekszik mérsékelni ennek hatását.

Az egymillió dolláros alaptőkével 2005-ben alapított Huffington Post mára a leglátogatottabb hírportálok egyikévé nőtte ki magát az Egyesült Államokban. Havonta mintegy 25 millióan keresik fel az oldalt. A Huffington Post megalapítása óta első alkalommal tavaly ért el nyereséget, forgalmát pedig 31 millió dollárról 60 millióra növelte.

Tim Armstrong, az AOL vezérigazgatója szerint a Huffington Post integrálásával az AOL különböző szolgáltatásait az Egyesült Államokban havonta 117 millióan, világszerte pedig 250 millióan kereshetik majd fel.

A 315 milliós vételárral az AOL a hirdetések által finanszírozott, a felhasználók számára ingyenes hírszolgáltatási modell mellett tette le a voksot, illetve ennek az üzleti modellnek a sikerére tette fel a jövőjét.

Alig egy hete Rupert Murdoch médiamágnás ennek pontosan az ellenkezőjét képviselő üzleti modell, a fizetett internetes újság jövőbeni sikere mellett tett hitet a "The Daily" iPad-újság bemutatásával. A lap heti 99 centes előfizetési díjával lényegesen olcsóbb a nyomtatott verziónál.

Kulcsszavak: +céginfo AOL

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Facility managementben erősít az ICON

Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.

2024. április 17. 18:09

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi. 

2024. április 17. 14:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09