Az orosz számítógépboltok jelentős mértékű kalóz-szoftver kereskedelmet bonyolítanak le
A Microsoft megbízásából végzett felmérések szerint Oroszország 94 városának 3229 kereskedéséből közel hétszázban (nagyjából 20%) ilyen vagy olyan formában a drága eredeti helyett a vevőknek másolt szoftvert ajánlanak. A boltok 11 százalékában helyben fel is telepítik azokat, vagy eleve kalózszoftverrel együtt árusítják a számítógépet. Mindezt a Microsoft jó eredménynek tartja, mivel néhány hónappal ezelőtt még a boltok 27 százalékában találkoztak illegális termékekkel.
A kalózkodásban élenjáró települések: Mahacskala (71%), Gorni-Altajszk (64%) és Eliszta (100%!). Ezeken a településeken még az is előfordult, hogy a helyi újságok is ajánlottak illegális szoftverforrásokat. De nem csak a kisebb falvak húzták lefelé az átlagot, néhány milliós nagyvárosban is tapasztaltak olyat az ellenőrök, hogy a boltok majdnem negyede, vagy akár annál is több másolt szoftvert forgalmaz. Ide tartozik például Moszkva és Omszk is (27%), vagy Volgográd (24%).
Kapcsolódó cikkek
- Microsoft Windows 8 “Consumer Preview” verzió
- Ingyen fejlesztőeszközök a Microsofttól az egri főiskola informatikus hallgatóinak
- Február 29-én indul a Windows 8 publikus béta tesztje
- Kinect Star Wars: Tanuld meg irányítani az Erőt!
- Magyarország is csatlakozott az online kalózkodás elleni megállapodáshoz
- A T-Mobile-nál mától kapható a Nokia Lumia 800 és Lumia 710
- Közös Nokia és Microsoft fejlesztői laboratórium nyílik
- Elérhető a Microsoft System Center 2012 kiadás előtti verziója
- Ingyenes Windows Phone szakkönyv a Microsofttól
- Házkutatást tartott a Nemzeti Adó- és Vámhivatal a BSA Forródrótra tett bejelentés alapján
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.