Kutatás indul az üzleti intelligencia hazai gyakorlatáról
Az üzleti intelligencia természetesen Magyarországon is a fontos vállalati prioritások közé tartozik, egyre nagyobb részt kihasítva a cégek IT költségvetéséből. Az idén indított BI-TREK kutatás azt vizsgálja, hogy a hazai informatikai gyakorlatban melyek a legfontosabb fejlődési irányok, a globális trendek nálunk hogyan jelennek meg.
„A nyugat-európai és amerikai alkalmazási gyakorlatot és a szállító cégek termékstratégiáját figyelve jó néhány domináns trend azonosítható az üzleti intelligencia területén. Ilyen például a vállalati információkat az okostelefonok és táblaszámítógépek segítségével bárhonnak elérhetővé tévő mobil BI eszközök növekvő népszerűsége vagy a költséghatékonyságot és rugalmas skálázhatóságot ígérő felhőalapú, szoftverszolgáltatásként kínált analitikus platformok megjelenése. De említhetnénk az önkiszolgáló BI alkalmazásokat is, amelyek lehetővé teszik az üzleti felhasználóknak, hogy informatikai segítség nélkül, önállóan készítsék el jelentéseiket és elemzéseiket” – mondta Arató Bence, a kutatást készítő BI Consulting ügyvezetője.
„A magyar cégek helyzete, problémái és lehetőségei azonban jelentős eltérnek a nyugati példáktól. Kutatásunkkal azt szeretnénk felmérni, hogy a hazai szakemberek mit gondolnak ezekről a trendekről, mennyire gondolják azokat itthon is fontosnak és hasznosíthatónak, és milyen rövid és hosszú távú terveik vannak üzleti intelligencia rendszereik fejlesztésére.”
A februárban záruló BI-TREK adatfelvétele egy publikus online kérdőív segítségével történik, amely a kutatas.bi.hu weboldalon tölthető ki. A felmérésben résztvevők megkapják a kutatási eredmények összefoglalóját, így első kézből tájékozódhatnak a hazai szakmai közösség véleményéről.
Kapcsolódó cikkek
- A nyereményjátékoknál szívesen adjuk ki magunkat
- Gyakorlati tudással még értékesebb lenne a magyar diploma
- Mobil BI, közösségi médiaelemzés - új területek az üzleti analitikában
- A közép-kelet-európai régióban terjeszkedik a Bisnode Csoport
- A SAS nagy előnnyel vezeti a fejlett analitikai eszközök piacát
- Jubiláló üzleti roadshow
- Pesszimizmusban a legjobbak vagyunk
- A Nokia a legnépszerűbb márka a fiatalok körében
- Félmillió játékkonzol a magyarok kezében
- Idén 3 milliárd forintot közelíthet a webes kuponoldalak forgalma
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében.
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.