Lekörözte a nyugati versenytársakat a legnagyobb kínai számítógépgyártó
A társaság csütörtöki jelentése szerint az adózott nyereség 99,65 millió dollár volt 2010 utolsó három hónapjában, 25 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A bevétel 22 százalékkal 5,81 milliárd dollárra nőtt. A kínai cég így két éve a legjobb negyedévet zárta.
A számítógépgyártók világrangsorában a negyedik helyen álló társaság 9,48 millió számítógépet (PC) adott el, 21,4 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A Gartner informatikai piackutató cég adatai alapján a növekedés mértéke messze meghaladja a globális PC-piac 3,1 százalékos bővülését, és az első három helyezett - a HP, az Acer és a Dell - növekedési ütemét is.
Az úgynevezett nyereséghányad - profit margin, vagyis az árbevételnek az a része, amely profittá válik - 2,2 százalékra nőtt a harmadik negyedévi 1,9 százalékról. Az ágazatban jellemzően alacsony nyereséghányad arra ösztönzi a cégeket, hogy új területekre is belépjenek és szövetségeket kössenek, akár a versenytársakkal is. Így tesz a Lenovo is, tavaly májusban például a LePhone nevű készülékkel belépett az okostelefonok piacára, az év végén pedig közös vállalatot alapított a NEC nevű japán PC-gyártóval.
A Lenovo 2005-ben lépett elő globális szereplővé, az amerikai IBM PC-gyártó üzletágának felvásárlásával.
Kapcsolódó cikkek
- Őrzi pozícióit a kkv-piacon a Magyar Telekom
- Másodszor is az "Év Üzleti Partnerének" választotta a Noreget az IBM
- SAP: 34%-os növekedés a hazai kisvállalati ERP szektorban- díjazott partnerek
- Csökkentek a legnagyobb csehországi mobilszolgáltató bevételei tavaly
- Magyar Telekom: kisebb bevétel, veszteség 2011-ben
- Ötvenforintos osztalékot javasol a Magyar Telekom
- Javult a GTS távközlési szolgáltató eredménye tavaly
- Megugrott tavaly a legnagyobb cseh internetes üzlet forgalma
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
- Uniós támogatás következő generációs telekommunikációs termékcsomag kialakítására
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.