Obama látogatása az Intelnél
Paul Otellini a Obama elnök látagatása alkalmából elmondott beszédében megjegyezte: „Nagy megtiszteltetés Obama elnök látogatása. Államunkban (Oregon) ez a vállalat építi a leginnovatívabb gyárakat, amelyek Amerika gazdaságának szívét képezik ebben a században. Mi úgy véljük – Obama elnök osztja ezt a nézetünket – hogy az innovációs kultúrával képesek vagyunk egy vibráló gazdaságot fenntartani, amely a jövő iparán alapul.”
Az Intel oregoni részlegében több mint 15000-en dolgoznak. Az Intel az állam legnagyobb privát személye. Segíti az állam gazdasági növekedését és azt, hogy Oregon vezető pozícióban legyen sok területen (természet megóvása, kutatás-fejlesztés és gyártás).
Obama elnök megtekintette az Intel Fab D1D gyárát, amely a vállalat Romler Acres kampuszán található.Az Intelnek a többi fejlett félvezetőgyára Oregonban, Arizonában, Új-Mexikóban és más államokban van. Ilyen világ-osztályú gyárak képesek szállítani versenyképes előnyt a legfejlettebb tranzisztorok területén, amelyek segítik az USA exportjának növekedését a világpiacon. Az USA félvezető iparának vállalatai az Egyesült Államok vezető exportőrei az utolsó öt évben.
Paul Otellini Obama elnök látogatása alkalmából elmondta, hogy az Intel 4000 munkahelyet „teremt” amerikai alkalmazottak részére az USA-ban 2011-ben. Ezek a munkaerők elsősorban a termékfejlesztés és az R&D területén dolgozhatnak majd. Otellini bejelentett egy hatalmas beruházást is: az Intel több mint 5 milliárd dolláros költséggel egy szilíciumszelet gyárat épít az USA-ban (Chandler, Arizona), ahol a jövő mikroprocesszorait készítik majd. A tervezett Fab 42 üzembehyezése idején a világ legfejlettebb, nagy mennyiségben termelő félvezető gyára lesz és építése, valamint üzemelése során az dolgozók ezreinek kínál majd biztos és tartós munkahelyet Arizonában.
„Ez az új gyár központi szerepet játszik majd az Intel vezetőszerepének kiterjesztéséhez a félvezetőgyártás területén” – mondta Otellini. „A tranzisztorok és lapkák produkálják majd a legdinamikusabb platformot az innovációhoz, amelyet a vállalat készített. Ezek együtt lehetővé teszik a mainál sokkal nagyobb képességű számítógépek, közhasználatú elektronikus készülékek, mobil eszközök és következő generációs robotok előállítását, valamint sok ezer egyéb – ma még ismeretlen – alkalmazás támogatását.”
A Fab 42 jelű gyár építése 2011 közepén kezdődik és előreláthatóan 2013-ban fejeződik be. Brian Krzanich alelnök és vezérigazgató elmondta, hogy ez a gyár, amikor megkezdi a működését olyan technológiát használ, amely lehetővé teszi olyan tranzisztorok készítését, melyek minimális mérete 14 nanométer. Az Intel az új gyárral biztosítani tudja, hogy a felhasználók a legfejlettebb termékeket vásárolhassák, amelyek nagy mennyiségben készülnek. A páratlan lehetőség és a beruházás mérete a gyártásban, segítik az Intel vezetőszerepét és az innováció „hajtását”.
Kapcsolódó cikkek
- Történetének legsikeresebb évét zárta az Intel
- Bevételi rekordot állított fel az Intel
- 10millió eurós befektetés a Mall.hu-ba
- Az Infineon eladta mobiltelefon-alkatrész üzletágát az Intelnek
- Kevesebb nyereségre számít az Intel
- Az Intel megveszi az Infineon mobilcsiprészlegét?
- Az Intel tulajdonába kerül a McAfee
- Történetének legjobb első negyedéves eredményét könyvelte el az Intel
- Az Intel pénzén végre nyereséges az AMD
- Maga az AMD-menedzser sem venne AMD-gépet
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.
Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!
Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.
Elégedetlenek a magyarok az elektronikus ügyfélkiszolgálással
A tavalyi évben is megmérettettek ügyfélkiszolgálás terén a hazai vállalkozások, akik már 15. alkalommal vehettek részt a „Kiváló Kiszolgálás” programban. A 2023-ban legjobban teljesítő vállalatok négy kategóriában részesültek elismerésben. A felmérésen idén másodszor az újgenerációs digitális csatornákon való ügyfélkommunikációt is mérték a vállalatok közösségi média oldalakon folytatott interakciói alapján. Azok a felmérések során értékelt dolgozók pedig, akik 100%-os eredményt értek el a próbavásárlás során, megkapták „Az Ügyfélélmény Sztárja” címet, amit 1 évig használhatnak.