Super Mario és a globális felmelegedés

Vértes Judit, 2011. március 13. 09:51

A szombat délután megrendezett Southwest Interactive Festival egyik nyitóbeszédében Seth Priebatsch, az SCVNGR alapítója a 2010-es éveket a játék évtizedének nevezte. A Bostonban fejlesztett SCVNGR (http://www.scvngr.com/ ) egy újfajta geo-játékos platform, amely hely-alapú mobil játékok és interaktív alkalmazások fejlesztését teszi lehetővé. Priebatsch beszédében elmondta, hogy játék elveinek alkalmazása segítségével olyan problémák is megoldhatók, mint az oktatás, vagy a globális felmelegedés.

A 22 éves cégvezető fiatal, kreatív, és az ügyvezető igazgató cím helyett szívesebben tartja magát „ninja főnöknek”. Mint mondta, az elmúlt években kialakult a szociális médiahálózat, a Facebook 500 millió embert kapcsol össze. Pierbatsch célja megteremteni ezt a hálózatot a játékosok között is. Véleménye szerint a digitális világban létrejött algoritmusok, elkötelezettség és szociális hálózat segíthet megoldani a való világ problémáit.

A beszédének középpontjában a játék mechanizmusa, játékok belső szerkezete állt, azok az alapelvek, melyek egyaránt irányítják a Monopolyt és a Super Mariot: egy olyan stratégia, melyben a résztvevő kihívásokat vállal, valamilyen jutalom reményében. Ezt az alapelvet ültette át a mobil alkalmazások világába, de elmélete szerint mindezek általánosan is alkalmazhatók.

Pierbatsch az oktatást az egyik legtökéletesebb játék-rendszernek nevezte, tele van kihívással, jutalommal, szabályokkal, szövetségesekkel, ellenséggel, határidőkkel és ösztönzéssel. Mind olyan fogalmak, ami alapján az oktatás a legjobb való világba ültetett játék lehetne. A baj az, hogy rossz a dizájn.

A globális felmelegedés ennél is nagyobb probléma, és úgy gondolja, senki nem állíthatja, hogy meg tudja oldani. De ha az emberek fejében nem megoldhatatlan problémaként, hanem nehezen megoldható problémaként szerepelne, már sokat lehetne javítani a helyzeten. Ennek illusztrálására egy játékot mutatott a közönségnek. A teremben 3000 ember volt, és a belépéskor mindenki kapott egy papírt, különböző színű csíkokkal. A játék célja az volt, hogy egy perc alatt cseréljék el a papírokat úgy, hogy egy sorban minden papíron ugyanolyan színű csík legyen. A nézők nem állhattak fel a helyükről. Priebatsch felajánlotta, ha sikerül, 10000 dollárt adományoz az NWF (National Wildlife Federation) szervezetnek.

Egy perc múlva minden sorban egyforma papírok voltak. Természetesen ehhez az kellett, hogy mindenki részt vegyen a játékban, nem volt miért nem részt venni benne. Ha ezt az elkötelezettséget sikerülne létrehozni a világban, komoly problémák is megoldhatóvá válnának. A játékban mindenki érezte, hogy része valami nála jóval nagyobbnak, és ezért képes volt keményen küzdeni.

Kulcsszavak: hálózat játék

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Díjazták az építőipar „rocksztárját”

Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezető igazgatója vehette át az idei "Év Építőipari Személyisége" díjat. A szakember 30 éve képzi és inspirálja a szakembereket és az építőanyag kereskedőket, emellett támogatja a megrendelőket építési álmaik valóra váltásában. Legyen szó TikTok videóról, egy medence burkolásáról készülő oktatóanyagról, vagy ezer szakember motiválásáról egy konferencián, Markovich Béla mindenhol ott vagy és minden lehetőséget megragad, közvetlenül hozzájárulva az építőipar kultúrájának fejlődéséhez.

2024. március 29. 15:16

Térítésmentesen tanulhatnak nyelvet a tanárok

A hétköznapi élet során egyre több olyan impulzussal találkozunk, ami idegen nyelvhez kötött. Így vannak ezzel a pedagógusok is, akiknek a kezében páratlan lehetőség van: azok a tanárok ugyanis, akik még nem beszélnek angolul vagy németül, vagy esetleg magasabb szintre emelnék a nyelvtudásukat, esetleg csak gyakorolnák a kiejtésüket, bővítenék a  szókincsüket, térítésmentes nyelvtanulási lehetőséget tudhatnak magukénak. A KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modulja (IFM) ugyanis térítésmentes lehetőséget biztosít minderre a pedagógusoknak is, akik közül már több ezren használják a felületet.

2024. március 29. 13:30

Idén is a „Bajnokok" között a Schneider Electric

Zsinórban az ötödik évben kapott „Champion", vagyis „Bajnok" minősítést a Schneider Electric a Canalys kutatócég „Titans Channel Leadership Matrix" elemzésében. A vállalat az értékesítési csatornái folyamatos fejlesztése iránti elkötelezettségével, valamint a bevezetett programokkal és a partnereit támogató eszközökkel érdemelte ki az elismerést.

2024. március 29. 10:48

Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra

Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében. 

2024. március 28. 19:05

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05