Internet Fiesta az olvasás éve jegyében
Az Informatikai és Könyvtári Szövetség - a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával - immár 12. alkalommal szervezi meg azt a nagyszabású rendezvénysorozatot, amelynek keretében az Internet Fiestához csatlakozó könyvtárakban szakemberek bevonásával ismertetik meg az érdeklődőkkel a világháló előnyeit és az új kommunikációs felület jelentette veszélyeket.
Az idei fesztivál kiemelt témái között szerepel az olvasás, a tanulás és a digitális írás-olvasás. Így bemutatják például az elektronikus könyvek és az ekönyv-olvasók használatát, valamint az elektronikus könyvtárak működésével is megismerkedhetnek az érdeklődők.
A könyvtárak mellett művelődési központokban és iskolákban megrendezendő előadásokon szó lesz a helyi közösségek internetes oldalairól, a webes ügyintézés előnyeiről, de például az internetes játékokról, a videomegosztókról, a digitális nomádokról és az internet pszichológiájáról is hallhat a közönség.
A szervezők reményei szerint idén az eddiginél is több könyvtár csatlakozik majd a rendezvénysorozathoz, amelyen tavaly már 255 település 342 könyvtára vett részt több mint 1300 programmal, csaknem 33 ezer látogatót vonzva.
Ramháb Mária, az Informatikai és Könyvtári Szövetség alelnöke elmondta, hogy a könyvtáraknak szóló március 16-i határidő ellenére a rendezvény honlapján (http://svr3.kjmk.hu/fiesta/) egyelőre még csak a programok mintegy fele található. A folyamatosan frissülő oldalra még vasárnapig feltölthetik a csatlakozó intézmények rendezvényeiket.
Kapcsolódó cikkek
- Digitalizálják a Szabadkai Városi Könyvtár dokumentumait
- Irodalmi hősök fantomképeken
- Self-publishing: szöveg-lerakat vagy virágzó text-kultúra?
- Több mint kétezer fotót tesz közkinccsé a Völgységi Múzeum
- Iskolai osztályok fotói versengenek a Facebookon
- Rajzregény: e-könyves műfaj
- Több mint egymillió látogatója volt tavaly az Adatbank Erdélyi Magyar Elektronikus Könyvtárnak
- iPad kölcsönzés automatából – könyvtári szolgáltatás
- Piacon a könyv-kétéltű: lapozható és nyomkodható
- Jászai-On - Digitális kulturális események határon innen és túl
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket
A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak
A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies.
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata
Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.