Majdnem teljes a digitális átállás
Jól halad az Antenna Hungária Zrt. a digitális átállással, amit az is mutat, hogy már a lakosság 95 százaléka számára elérhető a földfelszíni digitális televíziózás - mondta Jean-Francois Fenech, az Antenna Hungária vezérigazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
Kifejtette, a társaság 25 milliárd forintot költ a digitális átállásra, s bízik abban, hogy az elkövetkező hetekben az analóg lekapcsolási stratégiával, a dekódervásárlás támogatási mechanizmusával, valamint a kommunikációs kampánnyal kapcsolatos összes nyitott kérdést sikerül tisztáznia a hatóságokkal.
Az AH az idén tovább folytatja a hálózat kiépítését: a harmincadik telephelyről, a Karancs csúcsáról április végén indul a sugárzás, s ezzel a digitális szolgáltatások lakossági lefedettsége 95,6 százalékra emelkedik. Az év végig még újabb 3 állomást üzemelnek be, s ezzel a lefedettség decemberre 96 százalék lesz.
Jean-Francois Fenech kifejtette, az idén az Antenna Hungária a szabadon fogható és előfizetéses kínálat bővítésére fókuszál. Várakozásai szerint az év végére az ingyenes MinDig TV-t néző háztartások száma elérheti a 350 ezret, szemben a jelenlegi 200 ezerrel.
A vezérigazgató leszögezte, hogy az Antenna Hungária kész biztosítani a zökkenőmentes digitális átállást, ami tovább erősíti a versenyt a televíziós műsorelosztási piacon. Semmi akadályát nem látják annak, hogy 2012 októberében megtörténjen az analóg sugárzás lekapcsolása, amivel teljessé válhat a digitális átállás.
A környező országokról elmondta, Horvátország és Szlovénia előttünk jár, itt már megtörtént az átállás. Ausztriában az idén, Szlovákiában 2011-2012-ben, Szerbiában 2012-ben, míg Ukrajnában és Romániában a tervek szerint várhatóan 2013-2014-ben lesz a váltás.
A magyar háztartások közül fizetős tévét kábelen 2,2 millióban néznek, műholdon 700 ezerben, interneten keresztül pedig 100 ezer háztartásban fogják az adást. Ötvenezer háztartásnak nincs tévéje.
Kizárólag analóg módon mintegy 700 ezer háztartásban nézik a műsort, míg mintegy 200 ezerben a második vagy a harmadik tévén fogják így az adást.
A vezérigazgató kifejtette, a cég eddigi hatékonyságnövelő lépései csökkenő műsorterjesztési költségeket eredményeztek a közszolgálati szolgáltatók számára. Ennek köszönhetően a közszolgálati műsorszolgáltatók a folyamatban lévő digitális átállás időszakában 2007-hez képest 10 százalékkal kevesebb terjesztési költséggel kalkulálhattak.
Ezen túlmenően a digitális átállás pozitív eredménnyel jár az állami költségvetés számára is: a vezérigazgató szerint az analóg lekapcsolást követően a 2007-es árakhoz képest mintegy feleakkora költségszinten nyújtja az AH a legmodernebb technológiát képviselő műsorterjesztési szolgáltatást a közszolgálati műsorszolgáltatóknak.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális lesz a Digi, megegyezett a GVH-val
- Az HBO-val bővült a MinDig TV kínálata
- AH: az év végére 95 százalékos digitális lefedettség
- Sopron körzetében is elindult a digitális műsorszórás
- Az előfizetők 49,8 százaléka digitálisan tévézett júniusban
- Sikeres 3D tv-teszt Magyarországon
- Digitális földfelszíni televíziós sugárzás a Hármashatár-hegyi adótoronyból
- Az NHH felméri a műsorszórók digitális átállási igényét
- Három csatornát átrendeznek a MinDig TV szolgáltatásban
- Hasznos tudnivalók a digitális korszak tévénézői számára
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját. Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt.