Együttműködési megállapodást kötött a hírközlési hatóság és a katasztrófavédelem
A katasztrófahelyzetekkel kapcsolatos közérdekű közlemények mielőbbi célba juttatásáról írt alá együttműködési megállapodást kedden a fővárosban Szalai Annamária, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke és Bakondi György, az Országos Katasztrófavédelmi Igazgatóság (OKF) főigazgatója. Erre az új médiatörvény adott lehetőséget, amely szerint egyes médiumok kötelesek megszakítani műsoraikat és azonnal tájékoztatni a közvéleményt katasztrófahelyzet esetén. A most aláírt megállapodás egyebek mellett ezt a folyamatot szabályozza.
A két hatóság védelmi-szakmai együttműködését foglalja keretbe az együttműködési megállapodás, amelyet kedden írt alá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság és az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság. A megállapodás rögzíti, hogyan jussanak el a lakossághoz a légi- és katasztrófa-riasztások közérdekű közleményei a médiaszolgán keresztül.
A megállapodás újdonsága, hogy mostantól katasztrófa, illetve veszélyhelyzet esetén a négy közszolgálati, valamint a közösségi műsorszolgáltatóknak meg kell szakítaniuk adásukat, és azonnal be kell számolniuk az eseményről. Ezt kell tenniük azoknak a helyi műsorszolgáltatóknak is, amelyek vételkörzetében történt az tragédia.
A közlemények küldésében, illetve fogadásában a Marathon Terra nevű elektronikus levelező rendszer nyújt segítséget. Ide „kötik be” a négy közszolgálati, az országos kereskedelmi és a közösségi médiaszolgáltatókat. Ez a rendszer garantálja a jövőben azt, hogy a veszélyre figyelmeztető üzenet minden körülmények között eljusson a lakossághoz.
Az NMHH elektronikus úton hozzáférést biztosít az OKF számára a médiaszolgáltatókról vezetett hatósági nyilvántartásához, és biztosítja az OKF számára a légi riasztási rendszerbe bevont, nem közszolgálati műsorokat sugárzó adók fontosabb adatait (település, sugárzott műsor neve, frekvencia). Amennyiben katasztrófa történne, az NMHH szakmai segítséget nyújt a kiesett hálózatok helyreállítását végző polgári védelmi szervezeteknek, közreműködik a katasztrófahelyzet kezeléséhez szükséges kiegészítő hírközlési kapacitások létrehozásában, illetve a szükséges információknak, az egyéb hálózatok felhasználásával történő továbbításában.
Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság vállalásai között szerepel, hogy a települések polgári védelmi besorolásának figyelembe vételével megadja, és aktualizálja a veszélyforrások konkrét adatait, valamint hatáskörzetét annak érdekében, hogy ezekkel a hírközlés veszélyhelyzeti felkészítésénél számolni lehessen.
Kapcsolódó cikkek
- Februárban közel 1,96 millió volt a szélessávúinternet-előfizetések száma
- Hatályba lépett az NMHH frekvenciadíj rendelete
- Bemutatkozott a média- és hírközlési biztos
- Egy parányi "elit" közösség írja a twitteres csevegések felét
- Mi számít spamnek, van-e nyilvános adatbázis?
- Folytatódik az ingyenes videóriporter-képzés
- Februárban tovább csökkent a hazai mobil-előfizetők száma
- Megvan a média- és hírközlési biztos is
- Megvannak a jövő honlapépítői, honlaptervezői és informatikai újságírói!
- Félszáznál több frekvenciát pályáztat meg idén a Médiatanács
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Yettel: Új országos rekord született
2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven – kereskedelmi szolgáltatását, amit a rekordkísérletben résztvevők egy országon átívelő, a mobilhálózat által összekapcsolt közös zenéléssel ünnepeltek meg. A mobiltársaság törökbálinti székházában és az ország több pontjáról 5G-hálózaton kapcsolódtak a helyszínek, és így a résztvevők egy új, hivatalosan is regisztrált országos rekordot állítottak fel.
A HONOR Magic6 Pro elérte a DXOMARK legmagasabb pontszámát
A HONOR Magic6 Pro lett a világ legjobb fényképezős okostelefonja, ugyanis a DXOMARK kamerarangsorának az élén végzett. A figyelemre méltó, 158-as DXOMARK pontszámot elérve a HONOR Magic6 Pro bizonyítottan az okostelefonos fényképezés új mérföldköve. Ez az elismerés rávilágít arra, hogy a HONOR továbbra is elkötelezett az okostelefonok fejlesztése iránt: egyszerre feszegeti a technológia határait és kínálja a legjobb élményt a felhasználóknak.
A legolcsóbb mobilokból a legjobbakat a boomerek veszik a Rejoynál
Bár sokan azt gondolhatják, hogy a felújított készülék piacterén főleg a legolcsóbb készülékeket keresik a magyar vásárlók, a Rejoy.hu-nál gazdára találó készülékek kétharmada közép vagy felső árkategóriájú, és csak egyharmada alsó kategóriás. Míg összességében a kilencvenes években született vásárlók rendelik a legnagyobb tudású, így legmagasabb árú mobilokat a Rejoytól, a baby boomer és X generációs vásárlók a belépő szintű készülékekből választják maguknak a legjobbakat.
A HONOR még izgalmasabbá teszi a tavaszt
Végre megérkezett a tavasz, ami meleget, szép időt és persze több lehetőséget jelent! Ezek kihasználásához pedig a HONOR most pár hasznos alkalmazást ajánl, amik segítenek a maximumot kihozni most, hogy végre ki lehet mozdulni otthonról – de akkor is, ha maradnánk.