Két szakmai konferencia a héten: Média Hungary, majd Elektronikus Kereskedelem

Vértes János Andor, 2011. május 2. 11:14

Mivel a kedd-szerdai Média Hungary és a csütörtök-pénteki elektronikus kereskedelmi konferenciák célközönségének van közös halmaza, akár az is elképzelhető, hogy lesznek, akik szerda délután Siófokról Gárdonyba autóznak, hisz az internetes médiumokban rejlő pénz - amiről sok egyéb mellett az Azúr Hotelben zajló Média Hungary szól, a Vital Hotel Nautisban a SZEK.org konferenciáján folytatódik a közösségi vásárlás gazdag témakörével, vagy akár másnap az internet-milliomosok reggelijével. Mindkét rendezvényre ma még elfogadnak last minute jelentkezést, bár a Média Hungary résztvevői már most megtöltik a környék összes szállodáját, és az Elektronikus Kereskedelem konferencia is közelít a teltházhoz.

 Az immár 15 éve minden évben megrendezett Média Hungary-n idén is  több, mint 1200 online és off-line média-szakember gyűlik össze, hogy a legnagyobb hatású hazai médiaszakmai fórumon meghallgassanak 160 előadót, több tucatnyi szakmai előadást, kerekasztal-beszélgetést, vitafórumot és prezentációt. A lassan felnőttkorba lépő Media Hungary konferencián az évek óta egyre világosabban körvonalazódó médiapiaci átalakulással kapcsolatban az idén a gyakorlati kérdések kerülnek előtérbe: például az, hogy mikor várható a fogyasztók tömeges elvándorlása a perszonalizált, platform- és eszközfüggetlen fogyasztás felé; mely eszközök, alkalmazások és tartalmak lesznek az elvándorlás meghatározó haszonélvezői, és melyek követik a WAP-ot vagy az Edge-et az elsorvadás útján; az igények vagy a marketingesek jelölik-e ki az új fejlesztések, új alkalmazások irányát. A mottó, vagyis a „pénz beszél” mindenkinek mást jelent: a szolgáltatók a profitmaximalizálásra törekednek, a felhasználók a legalacsonyabb fajlagos költséggel elérhető legnagyobb választékra és kényelemre hajtanak, az állam pedig olyan médiarendszert szeretne, amely összességében a legnagyobb gazdasági, versenyképességi és társadalmi hasznot eredményezi. A Média Hungary (sok egyéb mellett) erre a bonyolult egyenletre keresi a megoldóképletet.

 

A SZEK.org Eleketronikus Kereskedelmi konferenciája sem újszülött a rendezvénynaptárban, már nyolcadik alkalommal keresi maga is a megoldóképleteket, a Média Hungary-hez hasonlóan két nap alatt több témát járva körül. A vásárlói közösségek mellett a másik legfontosabb témakör az egyre terjedő mobil-alkalmazások, ma már akár árveréseken licitálhatunk egy vidéki város felé vonatozva, de a kereskedők is ellenőrizhetik készletüket, forgalmukat egy okostelefon segítségével. Egy-egy előadást itt is szentelnek a legfőbb trendeknek, de a konferenciája slágertémája egyértelműen a második napi üzleti reggeli, ahol internetes sikercégek alapítóival lehet beszélgetni arról, hogy nekik hogyan sikerült.

 

Mindkét konferencia első estéje a tartalmas kikapcsolódásé, sok internetes-, média-, marketing- szakember ezt tartja a legfontosabbnak, hisz itt lehet "networkölni", kapcsolatokat építeni, egy füst alatt elintézni néhány olyan megbeszélést, amelyre a későbbi üzleti kooperáció és verseny épülhet. 

 

 

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán

Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.

2024. április 18. 19:41

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Használt autót webshopból?

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben? 

2024. április 18. 15:28

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját

A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit. 

2024. április 18. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09