Az ITC szektor vállalatai stabilnak látszanak

forrás Prim Online, 2011. május 17. 18:18

Az IT és a telekommunikációs szektor vállalatainak a piaci és pénzügyi stabilitását értékelték a legmagasabbra az érintettek, ugyanakkor a szolgáltatások érzékelt minőségével kapcsolatban erőteljes kritikát fogalmaztak meg – derül ki a B&P Braun & Partners által elvégzett idei Reputation Rating kutatás eredményeiből. A telekommunikáció és az internet világnapja alkalmából közreadott kutatásban szereplő vállalatok között nagy telekommunikációs vállalatok, IT cégek, illetve kábelszolgáltatók is megtalálhatók. A szektorban a Vodafone Magyarország Mobiltávközlési Zrt. végzett az első helyen, megelőzve az Ericsson Magyarország Kommunikációs Rendszerek Kft.-t és a Magyar Telekom Távközlési Nyrt.-t.

Az érintettek véleménye szerint ez a szektor kiemelten erős húzóágazatnak számít hazánkban, amelyben hatalmas K+F (Kutatás+Fejlesztés) potenciál rejlik. Ez kitörési pont lehet Magyarország számára. A tudásalapú gazdaság irányába történő elmozdulásnak ezek a cégek lehetnek a motorjai.

A megfogalmazott érintetti vélemények szerint az IT és telekommunikációs iparág vállalatainak megítélése szempontjából kiemelt jelentőséggel bír a szolgáltatások érzékelt minősége. A cégekkel kapcsolatban a vállalati reputációt befolyásoló tényezőként fogalmazódott meg a magyarság, a magyar arculat, vagy éppen annak elvesztése. Ezzel kapcsolatban a kutatásban megkérdezett iparági szakértők és érintetti csoportok képviselői elmondták, hogy a hazánkban leányvállalattal rendelkező multinacionális vállalatok nem törekednek kellőképpen a helyi kultúrához való alkalmazkodásra, viszont anyavállalataik szervezeti kultúráját sem honosítják meg eléggé Magyarországon. Ez leginkább az ügyfélkapcsolatok kezelésében nyilvánul meg, ahol az ügyfelek kiszolgáltatottsága, az egyenrangúság hiánya jellemzi a szektor vállalatait. Elismerő szavak hangzottak el azonban azzal kapcsolatban, hogy a vállalati társadalmi felelősségvállalás dinamikusan fejlődő hazai gyakorlata nagy részben ezeknek a cégeknek köszönhető.
 
A vizsgált vállalatok a Leadership dimenzióban kapták átlagosan a legmagasabb pontszámot az érintettektől, amely a vállalatok piaci stabilitását, pénzügyileg jövedelmező üzletvitelét foglalja magában. Ezt követi az Elismertség, a vállalatok által kínált termékek és szolgáltatások minőségét, a vállalatok vonzerejét és munkaadói reputációját érintő terület. A vállalati társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos tényezők dimenziója, a Vállalati polgárság került a harmadik helyre a kapott pontszámok alapján. A vállalati márkához és a személyes tapasztalatokhoz leginkább kötődő Érzelmi közelség dimenzió áll a negyedik helyen, míg a hiteles vállalati működésre fókuszáló Hitelesség dimenzióban figyelhető meg a legalacsonyabb átlagpontszám.
 
Reputációs dimenzió A 10 vizsgált vállalat átlagos pontszáma
   Leadership            6,40 pont
   Elismertség           5,29 pont
   Vállalati polgárság 5,14 pont
   Érzelmi közelség   4,83 pont
   Hitelesség            4,59 pont
 
"A reputációt befolyásoló dimenziókban kapott pontszámok azt mutatják, hogy az IT és telekommunikációs szektorban tevékenykedő vállalatoknak nagyobb figyelmet kellene szentelniük a hiteles vállalati működéshez kapcsolódó témák széleskörű kommunikációjára. Emellett a szolgáltatásminőség és annak kommunikációja is elengedhetetlen a megfelelő vállalati reputáció kialakításához” – mondta Iglódi Csaba, a B&P Braun & Partners Magyarország ügyvezető igazgatója. Az iparág az elmúlt évek során jelentős technikai és technológiai újítások sorozatát vezette be és napjainkban is kiemelkedő újdonságokkal szolgál ügyfelei számára. Az IT és telekommunikáció területében rejlő fejlesztési potenciál Magyarország számára is kedvező lehet. Az érintettek és az iparági szakértők véleménye szerint a magyar mérnökképzés, a hazai szakemberek hozzáértésének kiaknázása egy olyan lehetőség, amelynek nem csak kedvező gazdasági hatása, hanem presztízsértéke is lehet Magyarország számára. Hazánk mindig is gazdag volt szellemi tőkében és ez a tőke most is megvan, sőt befektetésre vár.

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést

Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust*  szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről**  és szén-dioxid méréséről***  szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.

2024. április 25. 14:53

Megjelentek az első HMD okostelefonok

A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.

2024. április 25. 13:15

A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el

A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.

2024. április 25. 11:38

Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz

Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.

2024. április 25. 09:56

Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?

Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását az egyelőre leginkább a Meta által használt „consent or pay” (hozzájárulás vagy fizetés) üzleti modell adatvédelmi vonatkozásaival kapcsolatban. Várhatóan mi lesz a hatása a véleménynek a közösségi médiumok és platformok működésére, mit jelenthet mindez a piaci szereplők és a felhasználók számára? A fenti kérdéseket Bartal Ivánnal, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi jogi praxisának vezetőjével jártuk körbe.

2024. április 24. 21:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50