A Toshiba megvásárolja a svájci Landis+Gyr műszergyárat

MTI Sajtóadatbank, 2011. május 20. 08:49

A japán Toshiba Corp. elektronikai és gépipari konszern csütörtökön bejelentette, hogy megvásárolja a svájci Landis+Gyr műszergyártó vállalatot 2,3 milliárd dollárért annak adósságaival együtt.

A Toshiba célja a felvásárlással áramelosztó hálózati berendezés és vezérlőrendszer üzletágának (smart grid) erősítése a nemzetközi piacokon - írja az MTI. A Toshiba atomenergetikai üzletágának a fukusimai katasztrófa következtében romló üzleti kilátásai és az energia-megtakarítási célú smart-grid fejlesztési beruházások világpiaci terjedése miatt döntött a svájci műszer- és szabályozó berendezés gyártó vállalat felvásárlása mellett.

 A Toshiba előrejelzése szerint a nemzetközi smart-grid technológiai piac az elkövetkező tíz évben hatszorosára, 5,8 ezer milliárd jenre (70,9 milliárd dollárra) bővül.

 Az úgynevezett smart-grid technológia számos áramfejlesztési opció, egyebek között megújítható energiaforrások közötti választást és több árambetáplálási pont kezelését lehetővé tévő rendszerirányítási technológia, amely a felhasználás optimalizálásához szükséges valós idejű információkkal látja el a közüzemi vállalatokat és a fogyasztókat.

 A Landys+Gyr a mérő- és szabályozó berendezések mellett minden irányítási rendszerben, így a smart-grid rendszerben is kulcsfontosságú szerepet betöltő kommunikációs modulokat is gyárt. A vállalat 2011 márciusában zárt pénzügyi évében 1,59 milliárd dollár értékesítési árbevétel után 215 millió dollár kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenés előtti eredményt ért el.

 Az 1896-ban alapított svájci vállalat befektetési alapok és magánszemélyek tulajdonában van. A 90-es években a Siemens is szerepelt a tulajdonosok listáján. A vállalatnak mintegy 8 ezer közüzemi ügyfele van világszerte és 5 ezer alkalmazottal rendelkezik a világ 30 országában.

 A kínai State Grid Corporation januárban a Landys+Gyr vállalatnak adott megbízást 10 ezer mérőberendezés szállítására a világ legnagyobb smart-grid hálózatához.

 A szokásos hatósági és törvényes feltételek teljesülése esetén az ügylet lezárására az idei harmadik negyedévben kerülhet sor.

Kulcsszavak: +céginfo Toshiba

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei

Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.

2024. március 27. 15:08

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!

Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.

2024. március 27. 11:40

Elégedetlenek a magyarok az elektronikus ügyfélkiszolgálással

A tavalyi évben is megmérettettek ügyfélkiszolgálás terén a hazai vállalkozások, akik már 15. alkalommal vehettek részt a „Kiváló Kiszolgálás” programban. A 2023-ban legjobban teljesítő vállalatok négy kategóriában részesültek elismerésben. A felmérésen idén másodszor az újgenerációs digitális csatornákon való ügyfélkommunikációt is mérték a vállalatok közösségi média oldalakon folytatott interakciói alapján. Azok a felmérések során értékelt dolgozók pedig, akik 100%-os eredményt értek el a próbavásárlás során, megkapták „Az Ügyfélélmény Sztárja” címet, amit 1 évig használhatnak.

2024. március 26. 19:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05