A Toshiba megvásárolja a svájci Landis+Gyr műszergyárat
A japán Toshiba Corp. elektronikai és gépipari konszern csütörtökön bejelentette, hogy megvásárolja a svájci Landis+Gyr műszergyártó vállalatot 2,3 milliárd dollárért annak adósságaival együtt.
A Toshiba célja a felvásárlással áramelosztó hálózati berendezés és vezérlőrendszer üzletágának (smart grid) erősítése a nemzetközi piacokon - írja az MTI. A Toshiba atomenergetikai üzletágának a fukusimai katasztrófa következtében romló üzleti kilátásai és az energia-megtakarítási célú smart-grid fejlesztési beruházások világpiaci terjedése miatt döntött a svájci műszer- és szabályozó berendezés gyártó vállalat felvásárlása mellett.
A Toshiba előrejelzése szerint a nemzetközi smart-grid technológiai piac az elkövetkező tíz évben hatszorosára, 5,8 ezer milliárd jenre (70,9 milliárd dollárra) bővül.
Az úgynevezett smart-grid technológia számos áramfejlesztési opció, egyebek között megújítható energiaforrások közötti választást és több árambetáplálási pont kezelését lehetővé tévő rendszerirányítási technológia, amely a felhasználás optimalizálásához szükséges valós idejű információkkal látja el a közüzemi vállalatokat és a fogyasztókat.
A Landys+Gyr a mérő- és szabályozó berendezések mellett minden irányítási rendszerben, így a smart-grid rendszerben is kulcsfontosságú szerepet betöltő kommunikációs modulokat is gyárt. A vállalat 2011 márciusában zárt pénzügyi évében 1,59 milliárd dollár értékesítési árbevétel után 215 millió dollár kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenés előtti eredményt ért el.
Az 1896-ban alapított svájci vállalat befektetési alapok és magánszemélyek tulajdonában van. A 90-es években a Siemens is szerepelt a tulajdonosok listáján. A vállalatnak mintegy 8 ezer közüzemi ügyfele van világszerte és 5 ezer alkalmazottal rendelkezik a világ 30 országában.
A kínai State Grid Corporation januárban a Landys+Gyr vállalatnak adott megbízást 10 ezer mérőberendezés szállítására a világ legnagyobb smart-grid hálózatához.
A szokásos hatósági és törvényes feltételek teljesülése esetén az ügylet lezárására az idei harmadik negyedévben kerülhet sor.
Kapcsolódó cikkek
- Felszámolja LCD üzletágát a Toshiba?
- Őrzi két számjegyű piaci részesedését a Toshiba
- A Toshiba a válság ellenére növelni tudja eladásait
- A Panasonic kiszáll a Toshibával közös LCD-gyártó vállalatból
- Vezetőváltás a Toshiba élén
- A Toshiba megvette a Fujitsu HDD-részlegét
- Vesztesek szövetsége: a Toshiba, a NEC és a Fujitsu egyesítené félvezető-üzletágát
- A Toshiba pályázik a Fujitsu HDD-részlegére
- A Toshiba megveszi a SanDisk NAND-gyártásának 30 százalékát
- Toshiba - 9 százalékos részesedés a notebook-piacon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.
Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!
Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.
Elégedetlenek a magyarok az elektronikus ügyfélkiszolgálással
A tavalyi évben is megmérettettek ügyfélkiszolgálás terén a hazai vállalkozások, akik már 15. alkalommal vehettek részt a „Kiváló Kiszolgálás” programban. A 2023-ban legjobban teljesítő vállalatok négy kategóriában részesültek elismerésben. A felmérésen idén másodszor az újgenerációs digitális csatornákon való ügyfélkommunikációt is mérték a vállalatok közösségi média oldalakon folytatott interakciói alapján. Azok a felmérések során értékelt dolgozók pedig, akik 100%-os eredményt értek el a próbavásárlás során, megkapták „Az Ügyfélélmény Sztárja” címet, amit 1 évig használhatnak.